Google nie lubi drugiego miejsca

24-08-2007, 15:33

W większości krajów Google jest niekwestionowanym liderem na rynku wyszukiwarek. Jednak nie w Chinach, gdzie zdecydowanie dominuje rodzima Baidu. Amerykanie nie zamierzają biernie przyglądać się tej sytuacji.

Z raportu chińskiej firmy badawczej Analysys International wynika, że Baidu.com obsługuje obecnie 58,1% zapytań, natomiast amerykańska Google przeszło dwa razy mniej - jedynie 22,8%. Aby zmniejszyć dzielący obie firmy dystans, Amerykanie postanowili zainwestować w chińskie serwisy - donosi The Register.

Google zainwestowało już w cztery lub pięć chińskich portali. Kai-Fu Lee z Google China zdradził jedynie, że działają one w branży rozrywkowej, społecznościowej i wyszukiwarkach.

Firma z Mountain View potwierdziła także swoje zaangażowanie w firmie Tianya. Poczynione zostały inwestycje w dwa nowe serwisy oparte na technologii Google - Tianya Laiba oraz Tianya Wenda. Pierwszy z nich działa na zasadach serwisu społecznościowego, umożliwiając wymianę np. filmów oraz zdjęć, drugi umożliwia zadawanie konkretnych pytań, na które odpowiadają inni użytkownicy.

Inwestycje w chińskie firmy zamiast ich przejmowania mają być sposobem na walkę z Baidu, jednocześnie pozwalają Google na pozostanie na uboczu chińskiego rynku internetowego, gdzie obecna jest głównie za pośrednictwem wyszukiwarki.

Następny artykuł » zamknij

"Kradną WiFi" nawet w pracy

Źródło: The Register
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31