Google musi wytłumaczyć chęć nabycia AdMob

24-12-2009, 14:45

Firma nie spodziewała się, że prowadzone będzie postępowanie wyjaśniające odnośnie planowanego zakupu AdMob. Federalna Komisja handlu zażądała jednak od Google dodatkowych informacji.

W połowie listopada Dziennik Internautów poinformował o przejęciu przez Google firmy AdMob. Za zajmujące się reklamą mobilną przedsiębiorstwo potentat na rynku reklamy online chce zapłacić 750 milionów dolarów - kilkukrotnie więcej niż wart jest cały rynek. Według wielu specjalistów ta forma reklamy będzie bardzo dynamicznie się rozwijać. Niewykluczone więc, że inwestycja Google okaże się opłacalna.

>> Czytaj więcej: Google przejmuje AdMob

Zanim jednak do przejęcia dojdzie, firma z Mountain View będzie musiała przedstawić dodatkowe wyjaśnienia odnośnie transakcji. Amerykańska Federalna Komisja Handlu poprosiła bowiem Google o więcej informacji odnośnie planowanej akwizycji. Paul Feng z Google przyznał, że nie wie, dlaczego transakcja będzie szczegółowo sprawdzana. Firma nie spodziewała się takiego obrotu sprawy - podaje BBC News.

Możliwe, że Komisja nie chce dopuścić do powstania kolejnego monopolu na rynku reklamowym. Google już teraz jest bowiem niepodważalnym liderem reklamy w wyszukiwarkach. Jej ogromne możliwości finansowe oraz siła marki mogłyby sprawić, że także w telefonach komórkowych mielibyśmy do czynienia z reklamami dostarczanymi jedynie przez Google.


Następny artykuł » zamknij

Życzenia Świąteczne

Źródło: BBC News, Dziennik Internautów
  
znajdź w serwisie



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Czerwiec 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930