Google: mobilna reklama dobra jak żadna inna?

27-04-2011, 12:49

49% odbiorców mobilnych reklam dokonuje zakupu pod ich wpływem - wynika z badań opublikowanych przez Google. Oznaczałoby to, że reklama mobilna jest skuteczna jak mało która, ale do wyników badań można mieć chyba poważne zastrzeżenia.

Google widzi dużą nadzieje w reklamie mobilnej. Przy okazji ogłaszania wyników za III kwartał 2010 r. firma po raz pierwszy wspomniała, że ten segment rynku nabrał rozpędu. Utrzymanie tego rozpędu zależy jednak od reklamodawców, więc Google zabrała się za przekonywanie ich, że nie ma reklamy lepszej od mobilnej. 

Na blogu Google Mobile Ads pojawiły się wczoraj wyniki badań Google, rzekomo sprawdzone przez firmę Ipsos OTX. W ankiecie wzięło udział ponad 5 tys. dorosłych użytkowników smartfonów i wynika z niej, że:

  1. 81% użytkowników przegląda internet, 77% wyszukuje informacji, 68% korzysta z aplikacji, 48% ogląda pliki wideo;
  2. wyszukiwarki odwiedza 77% użytkowników i są to najczęściej odwiedzane strony mobilne;
  3. 95% użytkowników smartfonów poszukiwało informacji lokalnych;
  4. 74% osób używających smartfonów do zakupów dokonuje jakiegoś zakupu;
  5. 79% użytkowników korzysta ze smartfona w czasie zakupów aby porównać ceny lub dowiedzieć się czegoś o produkcie;
  6. 71% osób sięga po wyszukiwanie na telefonie pod wpływem reklamy;
  7. 82% użytkowników zauważa reklamy mobilne;
  8. połowa z tych, którzy widzą reklamy, podejmuje jakieś akcje, przy czym 35% odwiedza stronę, a 49% dokonuje zakupu.

>>> Czytaj: Mobilna usługa muzyczna od Google coraz bliżej

Na pierwszy rzut oka statystyki robią wrażenie. Wysokie odsetki połączono z czynnościami kojarzącymi się z zarabianiem i sprzedawaniem. Jeśli jednak na spokojnie się nad tym zastanowimy, możemy uznać te wyniki za... hmmm... głupie. 

Niektóre ustalenia wyglądają dobrze, ale są faktami raczej niezaskakującymi. Nabywcy smartfonów z zasady chcą mieć telefon bardziej zaawansowany, służący nie tylko do dzwonienia. Nie ma nic nadzwyczajnego w tym, że 81% użytkowników takich urządzeń przegląda internet. Jak mają się oni do grupy użytkowników wszystkich telefonów, którzy nie przeglądają internetu? Tego Google nie mówi.

Co w kontekście badań Google oznaczają terminy takie, jak "informacje lokalne" albo "podejmowanie akcji"? To dobre pytanie, jeśli chcemy rozumieć wyniki badań.

Czy pewne jest, że 49% osób zauważających reklamę dokonuje zakupu? W to najtrudniej uwierzyć. Być może Google miała na myśli, że 49% osób, które choć raz natknęły się na reklamę mobilną, choć raz dokonało zakupu pod jej wpływem. Brzmi to o wiele gorzej, ale bardziej realistycznie.

>>> Czytaj: Wywiad: Mobilna lista zakupów coraz dłuższa, czyli jak sobie radzi Listonic

http://di.com.pl/news/37222,0,Mobilna_usluga_muzyczna_od_Google_coraz_blizej.html

  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031