Google, Lewiatan i home.pl pomogą małym firmom zaistnieć w internecie

14-10-2009, 04:10

W poniedziałek, 12 października ruszyła akcja "Internetowa rewolucja" mająca na celu zachęcenie polskich przedsiębiorców do aktywnej obecności w internecie. To może być jedna z dróg wzmacniających konkurencyjność całej gospodarki, uważają organizatorzy przedsięwzięcia - Google, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan i home.pl

W ramach akcji "Internetowa rewolucja", trwającej od 12.10.2009 do 31.03.2010, blisko milion małych i średnich przedsiębiorstw działających na terenie Polski będzie miało szansę dowiedzieć się więcej o tym, jak skutecznie wykorzystywać internet do prowadzenia działalności biznesowej.

Firmy z sektora MŚP biorące udział w akcji będą miały darmowy dostęp do:

  • własnej domeny na czas 12 miesięcy, kreatora stron WWW home.pl i darmowego hostingu na okres 3 miesięcy,
  • szkoleń na temat skutecznych sposobów reklamy w internecie o wartości 490 PLN,
  • kuponów na darmową reklamę w Google o wartości 250 PL,
  • bezpłatnego wsparcia przy uruchomieniu pierwszej kampanii reklamowej w Google.

Dlaczego warto wziąć udział w akcji?

Zdaniem Artura Waliszewskiego, Dyrektora Google Polska, obecność w sieci jest jednym z najbardziej efektywnych sposobów rozwijania działalności biznesowej, tym bardziej w czasach gorszej sytuacji ekonomicznej. Jednakże wyniki najnowszych badań przeprowadzonych przez SMG/KRC na zlecenie Google ujawniają, że tylko 47% małych i średnich firm w Polsce ma już stronę internetową.

- To znaczy, że ponad połowa z nich wciąż nie istnieje w internecie. Co więcej, 66% z nich nie zamierza stworzyć własnej witryny ciągu najbliższych 12 miesięcy. Dlaczego? Główne wymieniane powody to brak takiej potrzeby lub brak chęci rozwoju działalności. To dlatego zdecydowaliśmy się na akcję "Internetowa rewolucja", aby pomóc tym firmom odkryć potencjał internetu – wyjaśnia Artur Waliszewski.

Z kolei Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan zwraca uwagę, że dziś ponad połowa firm działających w Polsce buduje swoją pozycję konkurencyjną w oparciu o cenę. Nie jest to, zdaniem ekspertów Lewiatana, dobra strategia na przyszłość. Przemyślane, kreatywne i efektywne wykorzystanie internetu może przyczynić się do sukcesu szczególnie małych i średnich firm, które na ogół nie dysponują dużymi budżetami na marketing i promocje. Razem z Google i home.pl będziemy przekonywać polskich przedsiębiorców, że warto zaistnieć w internecie – mówi Henryka Bochniarz, Prezydent PKPP Lewiatan.

- Małe i średnie firmy deklarują, że nie mają strony internetowej, bo nie jest im to potrzebne, nie widzą, dlaczego mają inwestować dodatkowo w internet. Dlatego chcemy nauczyć polskich przedsiębiorców, jak umiejętnie wykorzystywać stronę internetową i przełożyć obecność w sieci na wymierne rezultaty finansowe - mówi Janusz Moneta, Dyrektor marketingu Google Polska. - Arytmetyka jest prosta: jeśli strona internetowa przynosi zyski, firmy nie kwestionują sensu wydatków na ten cel – zauważa.

- Wierzymy, że nowa inicjatywa zyska uznanie przedsiębiorców i pozwoli im odnieść sukces w erze gospodarki cyfrowej – podsumowuje założenia akcji Marcin Kuśmierz, dyrektor zarządzający home.pl


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
Komentarze
comments powered by Disqus
To warto przeczytać
















fot. Nightly


  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Listy
Listy  
« Lipiec 2017»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2017 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.