Google i Facebook coraz bardziej wpływowe na rynku reklamy

06-12-2011, 17:32

Ostatnie miesiące pokazują, że to Google oraz Facebook najlepiej radzą sobie w walce o rynek reklamy internetowej.

Według badania opublikowanego niedawno przez Zenith Optimedia wyszukiwarkowy gigant na razie nie musi się szczególnie obawiać konkurencji ze strony Facebooka. Inne informatyczne korporacje radzą sobie jeszcze gorzej.

Czytaj także: Facebook obsłuży dłuższe wiadomości

W 2010 roku Google kontrolował aż 44,1% rynku reklamy internetowej. Był to wzrost aż o 2,2 punktu procentowego odnotowany w ciągu zaledwie 12 miesięcy. Równie dobrze w tym czasie poradził sobie także Facebook, który zyskał 1,7 punktu procentowego. Ostateczny wynik społecznościowego giganta to jednak wciąż zaledwie 3,1% tego rynku.

Powodów do zadowolenia nie mają z kolei Yahoo oraz AOL, które w ubiegłym roku odpowiedzialne były odpowiednio za 8,3% oraz 1,5% reklam wyświetlanych w sieci. Dla obu firm oznaczało to spadek o ponad 1 punkt procentowy. Niezmienne pozostały jedynie udziały Microsoftu, który w dłuższej perspektywie czasu również traci.

Niedawno twórca Facebooka przyznał, że uważnie obserwuje witrynę społecznościową Google'aRzeczywiście Google jest świetną firmą i myślę, że chcemy obserwować oraz uczyć się ze wszystkiego, co robi - powiedział Mark Zuckerberg. - Jednocześnie ludzie udostępnili na Facebooku już bardzo wiele informacji na swój temat i myślę, że mają tutaj o wiele lepsze narzędzia do tego celu.

Czytaj także: Najpopularniejsze informacje na Facebooku w 2011 roku


Źródło: Zenith Optimedia
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.