Google i Bing odwracają się od Facebooka?

31-05-2012, 13:22

Najpopularniejsze wyszukiwarki kierują teraz mniejszą liczbę użytkowników do Facebooka niż jeszcze kilka miesięcy temu - czytamy w raporcie PageLever. Spadek prawdopodobnie nie odbił się jednak zbyt mocno na społecznościowym gigancie.

W raporcie PageLever czytamy przede wszystkim o wpływie nowego algorytmu wyszukiwania w Google, który ma brać pod uwagę nasze społecznościowe więzi. Koncern z Mountain View promuje oczywiście przy tej okazji przede wszystkim Google+.

Czytaj także: Opera dla Facebooka? Nie taniej niż za miliard

Spadek przejść na Facebooka z wyszukiwarek
fot. - Spadek przejść na Facebooka z wyszukiwarek
Według PageLever już na trzy dni przed wprowadzeniem społecznościowych nowości do Google ruch z wyszukiwarki do stron fanowskich na Facebooku spadł o ok. 51%. Może to sugerować, że kalifornijski koncern rozpoczął eksperymentalne wdrażanie zmian jeszcze przed ogłoszeniem ich publicznie.

Zgromadzone dane pochodzą z monitorowania zewnętrznych linków prowadzących do 500 losowych stron fanowskich na Facebooku (każda posiadająca co najmniej 100 tysięcy fanów). Liczba odnośników tego typu spadła w zauważalny sposób trzy miesiące temu, gdy Google poinformowało o nowościach.

Co jednak ciekawe, także Bing ograniczył w tym samym czasie liczbę zewnętrznych linków prowadzących do stron fanowskich na Facebooku. W przypadku narzędzia od Microsoftu spadek ruchu kierowanego do Facebooka miał być nawet większy i sięgać ok. 61%. Autorzy raportu zauważają jednak, że witryna Zuckerberga już wcześniej dzieliła się z wyszukiwarkami tylko wybranymi informacjami, a ruch z tego typu usług prawdopodobnie stanowi bardzo niewielką część w przypadku Facebooka.

Czytaj także: Orkut integruje się z Google+


Źródło: PageLever
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031