Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google Chrome przekroczyło 20 proc. udziałów w globalnym rynku przeglądarek

03-07-2011, 13:20

Przeglądarka Chrome stworzona w 2008 roku przez Google'a sukcesywnie zdobywa serca coraz większej grupy internautów.

Google zapowiedziało niedawno, że w swoją przeglądarkę wbuduje rozwiązanie, które pozwoli na tworzenie prostych dodatków mających stanowić alternatywę dla Skype'a.

>>Czytaj także: Stworzenie Google+ kosztowało ponad 585 milionów dolarów?

Sonda
Testowałeś już przeglądarkę Google Chrome?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Tymczasem - jak podaje StatCounter - Google Chrome udało się osiągnąć 20,7 proc. udziałów w globalnym rynku przeglądarek. Zaledwie dwa lata temu narzędzie wykorzystywało tylko 2,8 proc. internautów, a liczba użytkowników programu stabilnie rośnie.

Warto zauważyć, że konkurencyjne przeglądarki w tym samym czasie odnotowały znacznie słabsze wyniki. Popularność Internet Explorera spadła z 59 do 44 proc., natomiast Firefox stracił jedynie dwa punkty procentowe, by w czerwcu tego roku odnotować popularność na poziomie 28 proc.

Już teraz Google Chrome wyprzedziło Firefoksa, jeśli chodzi o liczbę użytkowników w Ameryce Południowej, a podobny scenariusz prawdopodobnie wkrótce rozegra się również w Wielkiej Brytanii i innych europejskich państwach.

Przeglądarki internetowe na polskim rynku
fot. Ranking.pl - Przeglądarki internetowe na polskim rynku
Na naszym lokalnym rynku, obserwowanym przez Ranking.pl, wciąż z dużą przewagą nad konkurencją króluje jednak Firefox (47,58 proc.), drugie miejsce przypadło Internet Explorerowi (24,87 proc.), natomiast z wynikiem zaledwie 16,03 proc. na trzeciej pozycji znajduje się Google Chrome. Bez większych zmian procentowych już od dłuższego czasu, poza podium znajdziemy Operę (9,27 proc.).

>>Czytaj także: Współtwórca MySpace pozytywnie o Google+


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR