GLS może "zastępczo dostarczyć" paczkę

09-07-2008, 10:55

Jeśli zakupiony przez internet przedmiot kurier dostarczył do domu obok, to nie dziw się. Nie jest to pomyłka, ale tzw. "doręcznie zastępcze". Od pewnego czasu taka opcja jest dostępna w ramach usług kurierskich firmy GLS. Jej przedstawiciele udzielili nam wyjaśnień po zgłoszeniu Czytelnika.

Jeden z Czytelników doniósł nam, że przedmiot zakupiony przez niego na aukcji internetowej trafił do domu obok. Początkowo był on przekonany, że coś poszło nie tak jak powinno. Usługę doręczenia towaru wykonywała firma GLS i to do niej zadzwonił nasz Czytelnik. Pracowniczka firmy powiedziała mu, że to normalna sytuacja i nazwała ją "doręczeniem alternatywnym".

Naszemu Czytalnikowi "doręczenie alternatywne" wydało się czymś dziwnym i zgłosił sprawę do Dziennika Internautów, który z kolei zwrócił się z prośbą o wyjaśnienia do przedstawicieli GLS. Okazało się, że kurier rzeczywiście może dostarczyć przesyłkę do domu obok i co ciekawe, jest to opcja pożądana przez klientów GLS.

- Usługa doręczenia zastępczego wprowadzona została w odpowiedzi na prośby adresatów, którzy nie mogli odebrać przesyłki w miejscu dostawy z powodu swojej nieobecności i prosili o przekazanie paczki sąsiadowi - wyjaśnia Tomasz Kroll, District Manager GLS Poland - Dzięki takiemu rozwiązaniu do odbiorców, którzy są nieobecni przesyłki mogą docierać szybciej. Pod adresem wskazanym na paczce kurier pozostawia informację na temat miejsca, gdzie faktycznie przesyłka została "dostarczona zastępczo".

Przedstawiciel GLS dodał, wskazał też na Regulamin Świadczenia Usług General Logistic Systems Poland Sp. z o.o. pkt. VII ust.12, w którym czytamy:

W przypadku nieobecności Odbiorcy w Miejscu Dostawy, GLS Poland uprawniony jest do wydania Przesyłki osobie czynnej w bezpośrednim sąsiedztwie Miejsca Dostawy, przy czym w Miejscu Dostawy w sposób zwyczajowo przyjęty pozostawia się pisemną informację o miejscu lub osobie, w którym lub której wydano Przesyłkę ("Doręczenie zastępcze"). Doręczenie zastępcze wykonane z zachowaniem warunków wskazanych w zdaniu poprzedzającym stanowi prawidłowe wykonanie Usługi.

Przedstawiciela GLS zapytaliśmy jeszcze o to, czy klient musi się zgodzić na doręczenie zastępcze oraz o to, co może się stać w razie problemów z odebraniem paczki od osoby, której przesyłkę powierzono.

- Klienci są informowani w momencie podpisania umowy, że nadawane przez nich paczki mogą być w ten sposób doręczane. Dostają również informację, że jeśli nie życzą sobie tego rodzaju doręczeń dla swoich paczek, to proponujemy im takie rozwiązanie, by paczki nie były tak doręczane. Wtedy na pewno nie będziemy realizować doręczeń alternatywnych - wyjaśnił przedstawiciel GLS.

W sytuacji, gdy GLS Poland już wykona doręczenie alternatywnie i są problemy z wydaniem paczki właściwemu odbiorcy sprawę stara wyjaśnić kurier. Jeśli faktycznie nie da się uzyskać paczki, nadawcy przysługuje prawo do złożenia reklamacji. Przedstawiciel GLS zapewnił, że takie reklamacje są rozpatrywane wnikliwie i indywidualnie. Podkreślił jednak, że do tej pory zażaleń ze strony klientów nie było.


Źródło: DI24.pl
Tematy pokrewne:  

tag usługi kurierskietag paczkitag kuriertag handeltag GLS
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031