Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Gfk: Internet w Polsce staje się centrum rozrywki

24-03-2009, 23:41

17,3 mln Polaków korzystało z internetu w marcu 2009, co stanowi 58% naszego społeczeństwa. Najczęściej z sieci korzystają osoby mieszkające w gospodarstwach domowych, w których jednocześnie jest kamera cyfrowa, laptop lub konsola do gier - wynika z ostatniego badania Gfk Net Index.

Internet jest natomiast stosunkowo rzadziej wykorzystywany w gospodarstwach posiadających telewizję kablową lub satelitarną.

- Te wyniki to doskonała ilustracja zjawiska rywalizacji dwu ważnych kanałów komunikacji. Od pewnego czasu wyraźnie widać, że oba te media sięgają po pozostający jeszcze w dyspozycji widzów i konsumentów ich wolny czas na konsumpcję mediów. Według naszych prognoz w bieżącym roku udział internetu w ogólnej konsumpcji mediów będzie nadal rósł, także kosztem TV – twierdzi Paweł Klimczewski z Gfk Polonia, organizatora badania.

W marcu br. liczba użytkowników internetu w naszym kraju wyniosła 58%. W Polsce jest zatem obecnie 17,3 mln internautów w wieku 15–75 lat. Jest to o 600 tys. osób więcej niż w styczniowych badaniach. Zdecydowana większość z nich, bo aż 91%, korzysta z sieci przynajmniej raz w tygodniu, a 59% codziennie.

Z sieci najczęściej korzystają ludzie młodzi. Wśród osób w wieku 15-19 lat korzystanie z internetu deklaruje aż 96%. Natomiast w najstarszej grupie wiekowej, 60-75 lat, z internetu korzysta obecnie 14%. Warto wspomnieć przy okazji, że nasz rząd podejmuje pewne kroki do zmiany tych proporcji, przeznaczając chociażby 600 mln na technologie dla osób starszych, pomagające im w codziennym życiu.

Jak wynika z badania Gfk Net Index, najczęściej internautę można spotkać w Warszawie, gdzie jest ich aż 84%. W miastach powyżej 500 tys. mieszkańców 74% osób deklaruje dostęp do sieci. Na wsi mamy już z kolei 47% mieszkańców łączących się z internetem - na wynik ten może mieć wpływ m.in. finansowe wsparcie ze strony Unii Europejskiej.

Ponad połowa ankietowanych (51%) korzysta z sieci w miejscu zamieszkania, ponad jedna czwarta wykorzystuje internet również w pracy, szkole lub na uczelni (26%), a 12% – w innych miejscach, takich jak kawiarenki, znajomi, rodzina itp.

Co istotne, w naszym kraju nie tylko zwiększa się liczba komputerów z dostępem do internetu, ale również liczba osób, które mają w domu do dyspozycji więcej niż jeden komputer z dostępem do sieci. W Polsce na 8,8 mln gospodarstw domowych korzystających z internetu przypada obecnie 10,8 mln komputerów.

Największa grupa polskich internautów (86%) używa sieci do przeglądania poczty elektronicznej. Dla prawie 70% sieć to także źródło rozrywki, plotek i nowości. 67% używa komunikatorów internetowych. Nieco ponad 40% internautów wykorzystuje sieć do dokonywania transakcji finansowo-bankowych. Co trzeci ankietowany odwiedza aukcje internetowe, a jedna piąta korzysta z serwisów peer-to-peer w celu wymiany plików. Tylko 2% internautów decyduje się na zakup w sieci artykułów żywnościowych.

Badanie przeprowadziła firma Gfk Polonia na grupie 950 osób metodą CAPI.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Segment B+R napawa optymizmem

Źródło: Gfk Polonia