Gdy upada biuro podróży, poznaj swoje prawa

04-07-2012, 12:31

Jeśli biuro podróży upada, a jesteś na wakacjach lub dopiero wpłaciłeś część pieniędzy, możesz domagać się zwrotu. Przypominamy o przepisach i instytucjach, szczególnie ważnych dla klientów Sky Club.

Poszkodowani turyści powinni zgłaszać się do Marszałka Województwa, czyli właściwego dla siedziby biura podróży. Środki, z których wypłacane są zwroty, pochodzą z obowiązkowych gwarancji ubezpieczeniowych lub bankowych.

Sonda
Korzystasz z ofert biur podróży?
  • tak
  • nie
wyniki  komentarze

Z artykułu 5. ustawy o usługach turystycznych wynika, że organizator w przypadku niewypłacalności zobowiązany jest pokryć koszty powrotu klientów z imprezy turystycznej do miejsca wyjazdu lub planowanego powrotu z imprezy turystycznej, gdy organizator wyjazdu lub pośrednik turystyczny wbrew obowiązkowi nie zapewnia tego powrotu.

Oprócz tego organizator musi zapewnić klientom zwrot wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną, jeżeli z przyczyn dotyczących organizatora turystyki lub pośrednika turystycznego oraz osób, które działają w ich imieniu, impreza turystyczna nie zostanie zrealizowana.

Klienci, którzy jeszcze nie wyjechali na wakacje, a już wpłacili część należnej kwoty, muszą otrzymać zwrot odpowiadający części imprezy turystycznej, która nie zostanie zrealizowana z przyczyn dotyczących organizatora turystyki.

Sky Club - pomoc

Touroperator Sky Club, który organizował wyjazdy pod własną marką oraz Triady (od 2011 roku), złożył do Sądu Rejonowego w Warszawie wniosek o upadłość spółki. Aktualnie poza granicami kraju ma przebywać około 5 tys. turystów z Polski.

Poszkodowani turyści powinni zgłaszać się do Marszałka Województwa Mazowieckiego, który zgodnie z prawem jest upoważniony do wydawania dyspozycji wypłaty zaliczki na pokrycie kosztów powrotu klienta do kraju, a także występowania na rzecz klientów w sprawach wypłaty środków z tytułu umowy gwarancji bankowej, umowy gwarancji ubezpieczeniowej lub umowy ubezpieczenia (na zasadach określonych w treści tych umów).

Klienci Sky Club czy firmy Triada nie mają co szukać pomocy w mediach społecznościowych, ponieważ profile tych firm zostały usunięte.

Czytaj też: Ustawa o turystyce komplikuje sprzedaż wycieczek przez internet


Źródło: UOKiK, własne
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31