Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jasne jak słońce! Internetowe radio od Gadu-Gadu jest już prawie gotowe. Czyżby popularny polski komunikator szykował się na podbicie kolejnych sfer internetu? Dziś, znamy już plany spółki Gadu-Gadu dokładniej!



Kiedy wejdziemy na stronę http://gaduradio.pl naszym oczom ukaże się tzw. zaślepka, na tyle jednak oczywista, że nie trzeba bawić się we wróżkę, by domyślić się, co będzie kolejnym - po implementacji platformy VoIP - krokiem spółki Gadu-Gadu.

Podejrzliwych uspokajamy. Nie należy węszyć podstępu. Wpisy w bazie WHOIS zdradzają, że właścicielem domeny jest spółka Gadu-Gadu.




xerror@szynszyl:~$ whois gaduradio.pl
% This is the NASK WHOIS Server.
[...]
domain: gaduradio.pl
[...]
created: 2005.11.16
[...]
company: GADU-GADU SP. Z O.O.
street: UL. OPACZEWSKA 42/1
city: 02-372 WARSZAWA
location: PL


Jarosław Rybus, rzecznik prasowy Gadu-Gadu potwierdził Dziennikowi Internautów, że pracownicy firmy przygotowują nową usługę internetowego radia do startu. Dodał, że obecnie jest ona testowana przez grupę kilkuset osób.

Na pytanie, czy usługa będzie płatna i czy internauci będą mogli słuchać radia jedynie za pomocą komunikatora Gadu-Gadu (przypominamy, że komunikator Gadu-Gadu dostępny jest tylko i wyłącznie na systemy Windows), Jarosław Rybus odmówił komentarza.

Nie uzyskaliśmy od niego także oficjalnej odpowiedzi na pytanie: na kiedy planowany jest start internetowego radia i co znajdzie się w ramówce. Z nieoficjalnego źródła uzyskaliśmy jednak informację, że w projekt zaangażowana została dawna ekipa Radiostacji.

Patrząc jednak na ostatnie poczynania spółki związane z udostępnianiem (i zabieraniem) trzycyfrowych numerków, radio posłuży do promocji komunikatora i zapewne otworzy eter przed reklamodawcami.

Gadu-Gadu zarabia obecnie na reklamach w komunikatorze, bannerach na stronie WWW oraz wykorzystując powszechnie dostępny program reklam kontekstowych Google AdSense for Search.

Radio, jako rynek zbytu dla reklam może się jednak okazać okazać się wątpliwym źródłem dochodu, jeśli usługa nie zaprezentuje wysokiej stabilności działania i dobrej jakości dźwięku. Bez tego nie będzie mogło nawet stanąć do walki z najpopularniejszymi w Polsce internetowymi radiostacjami.

Warto bowiem przypomnieć, że w sieci (i to za darmo) słuchać możemy tak znanych, i popularnych polskich stacji radiowych jak RMF, Radio Zet, Trójka, Wawa, czy zagranicznych, np. BBC.

Oprócz tego, słuchacze znajdą dla siebie setki amatorskich rozgłośni radiowych nadających przez sieć. Do ich wyszukania i odbioru wystarczy popularny odtwarzacz Winamp (Skrót Alt + L uruchamia wyszukiwarkę stacji radiowych i telewizyjnych).

Wymagający słuchacze mogą znaleźć w internecie takie rarytasy jak serwis Pandora, czy Last.fm. Ten ostatni, pozwala na stworzenie własnego profilu muzycznego i prywatnego radia. Odtwarzana użytkownikowi muzyka jest dobierana za pomocą specjalnych algorytmów, tak, by najlepiej wpasowała się w gust muzyczny słuchacza, który to - mając dodatkowo możliwość oceny każdego z odtwarzanych utworów - może dalej wpływać na profil swojej stacji. To tylko ułamek możliwości wspomnianego serwisu.

Pikanterii sprawie dodaje także fakt, że w sieci istnieje już rozgłośnia radiowa o nazwie Gadu Radio. Tworzona jest przez sympatyków serwisu promującego komunikatory internetowe - komunikatory.org.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się też, że jeszcze przed powstaniem projektu radia Gadu-Gadu, spółka próbowała nawiązać współpracę z cieszącą się dużą popularnością wśród internautów rozgłośnią radiową. Obie strony jednak milczą, nie chcąc zdradzać szczegółów przeprowadzonych kilka tygodni temu rozmów.

Tak czy inaczej, radiu Gadu-Gadu życzymy powodzenia, mając nadzieję że będzie działało sprawnie i pomoże w naprawie nadszarpniętego ostatnio wizerunku firmy.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *