Funkcjonalna strona internetowa to klucz do sukcesu Twojej firmy

11-11-2016, 10:58

Stwierdzenie, że jeśli nie ma nas w sieci, to nie ma nas wcale, w przypadku handlu jest wręcz oczywiste. Strona internetowa to zarówno okno na świat, a także wizytówka każdej firmy. Warto więc nieco przybliżyć ten temat – jak powinna wyglądać funkcjonalna strona internetowa?

Wygląd strony to najczęściej kwestia indywidualna – kolorystyka, menu, grafiki itp. Tyle, że sprawdza się to tylko wtedy,  gdy nasza strona jest przejrzysta i czytelna. To podstawa: jeśli chcemy, by użytkownik spędził na niej trochę czasu, musi być uporządkowana. Oznacza to, że internauta powinien szybko znaleźć najważniejsze informacje, takie jak dane kontaktowe oraz prezentacja oferty. Na pewno zdecydowanie lepiej postawić na jakość niż ilość. Gdy udostępnimy zbyt wiele opcji i treści, witryna będzie chaotyczna i klient łatwo się pogubi, a w efekcie opuści stronę. Widoczny powinien być link do profili w serwisach społecznościowych – budowanie bazy fanów na Facebooku czy Twitterze odgrywa coraz ważniejszą rolę w e-commerce.

Innym elementem funkcjonalnej strony musi być szybkie wczytywanie się danych. Powolne ładowanie się treści może być naszym gwoździem do trumny, zwłaszcza jeśli trafimy na osobę niecierpliwą. Zresztą komu chce się czekać 5 minut na otworzenie strony głównej?

Ważne by witryna była bezpieczna dla użytkowników. Tutaj sprawa jest prosta – musi być tak zoptymalizowana, by w żadnym przypadku nie pojawiał się u użytkownika komunikat w stylu „to połączenie jest niebezpieczne", „ta strona powoduje ataki". Mało kto zaryzykuje po takim tekście wejście na stronę - teraz i w przyszłości. W tym przypadku idealnie pasuje powszechne powiedzenie, że saper myli się tylko raz.

Sam fakt, że posiadamy ładną, funkcjonalną stronę to tak naprawdę połowa sukcesu. Jest ich w sieci setki, więc jeśli chcemy przyciągać użytkowników musimy być widoczni. Chodzi oczywiście o wysokie wyniki wyszukiwania w Google. Większość internautów wchodzi na portale z pierwszej strony,  wiec powinniśmy tam być. Można to osiągnąć poprzez przemyślane pozycjonowanie, oparte na wartościowych linkach z dobrych serwisów czy for internetowych. Reklamować stronę można też poprzez serwisy społecznościowe, bannery, a także poza siecią, np. w telewizji, radio czy komunikacji miejskiej. Pierwsza „10” w Google to jednak podstawa.

To najważniejsze elementy, dzięki którym strona będzie funkcjonalna i przyjazna dla użytkowników.

 

Źródło: 

1. Definicja - https://pl.wikipedia.org/wiki/Strona_internetowa

2. Strony internetowe - https://netgraf.pl/strony-internetowe


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Firmy zainteresowane publikacjami prosimy o kontakt pod adresem kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


To warto przeczytać


fot. peshkov











RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Październik 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Serwisy specjalne: