FTC prosi konkurentów Google o oświadczenia

15-03-2010, 07:52

To jeden z etapów postępowania, które ma odpowiedzieć na pytanie, czy planowane przejęcie AdMob przez Google zagrozi konkurencyjności na rynku reklamy mobilnej.

W połowie listopada 2009 roku Google ogłosiła chęć zakupu AdMob - firmy zajmującej się reklamą w telefonach komórkowych. Wartość transakcji to 750 milionów dolarów. Nie trzeba było długo czekać aż inne firmy wykonają podobne ruchy - w styczniu br. Apple wyraziła chęć przejęcia Quattro Wireless, z kolei Opera - AdMarvel.

Ponieważ rynek ten jest jeszcze bardzo młody, a jego wartość niewielka, transakcje te stały się przedmiotem postępowania amerykańskich władz. Nie chcą one bowiem dopuścić do sytuacji, w której jeden podmiot zdominuje także i tę gałąź reklamy. Federalna Komisja Handlu (FTC) poprosiła więc firmę Google, by ta złożyła dodatkowe wyjaśnienia dotyczące wspomnianej akwizycji.

>> Czytaj więcej: Google musi wytłumaczyć chęć nabycia AdMob

Jak podaje agencja Bloomberg, postępowanie FTC posuwa się do przodu. Konkurenci Google oraz reklamodawcy zostali poproszeni o złożenie oświadczeń dotyczących planowanej transakcji. Były pracownik Komisji informuje, że taka procedura obowiązuje najczęściej w przypadku, gdy jest duża szansa, iż porozumienie mogłoby zagrozić konkurencyjności rynku.

Sonda
Przejęcie AdMob przez Google:
  • zmniejszy konkurencję
  • zwiększy konkurencję
  • pozostanie bez wpływu
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Jeśli tak, Komisja będzie mogła zwrócić się do sądu o zablokowanie połączenia lub do firm, by te tak zmodyfikowały swoje porozumienie, by nie stanowiło ono zagrożenia dla konkurencji.

Połączenie obu firm sprawiłoby, że powstałby największy gracz na rynku - miałby 21-procentowy udział w reklamie mobilnej. Google jest zdania, że Komisja zauważy, że rynek ten jest tak perspektywiczny, że nawet po połączeniu zachowana zostanie duża konkurencyjność.

Stany Zjednoczone, chcąc zapewne uniknąć monopolu Google w kolejnej branży, dokładnie zbadają warunki porozumienia. Władze zdają sobie bowiem sprawę, że silna konkurencja będzie korzystna dla całego rynku, a także konsumentów i klientów.

>> Czytaj więcej o reklamie mobilnej w DI


Źródło: Bloomberg, Dziennik Internautów
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031