FreeM operatorem dla młodych i społecznościowych

25-11-2010, 09:28

Nowy operator MVNO zamierza uderzyć w mobilne społeczeństwo. Na początek oferuje darmowy dostęp do serwisów społecznościowych za oglądanie reklam. FreeM ma możliwości i markę Integer.

Na polski rynek wchodzi kolejny gracz z kategorii wirtualnych operatorów telefonii komórkowej. FreeM ewidentnie celuje w użytkowników młodych, korzystających z serwisów społecznościowych i dostępu do internetu, na co potwierdzeniem może być konkurencyjny cennik i oferta.

Sonda
Chciałbyś/łabyś oglądać reklamy za dostęp do internetu w telefonie?
  • tak
  • nie
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Właścicielem sieci FreeM jest firma Inmobile, której współwłaścicielem jest z kolei Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl (właściciela sklepów na Facebooku i Paczkomatów 24). Integer stawia na Facebooka i social media, gdzie widzi potencjał w swoich działaniach. Wirtualny operator będzie działać na infrastrukturze firmy Polkomtel, operatora sieci Plus.

>> Czytaj też: GaduAIR kusi pakietem danych z naliczaniem co 1 kb

Przewagą FreeM może być marka Paczkomatów24 i Integer.pl, nad którą nieustannie pracują jej właściciele. Paczkomaty to baza ponad 200 tys. użytkowników skupionych na Facebooku i biorących udział w konkursach z nim związanych. Odpowiednia integracja może przynieść wymierne korzyści.

Cennik sieci FreeM
fot. - Cennik sieci FreeM
Jeśli zwrócić uwagę na cennik podstawowych usług – nie ma rewelacji. 28 gr za minutę rozmowy i 14 gr za SMS nie jest rewolucją. Głównym polem działania mają być serwisy i komunikatory. Abonenci będą mogli bezpłatnie korzystać z serwisów takich, jak: Facebook, Foursquare, Twitter, Wikipedia, komunikatorów Gadu-Gadu, FB-czat, Windows Live Messenger i Google Talk (za pośrednictwem platformy i aplikacji Nimbuzz.

Bezpłatny dostęp jest oferowany w rozumieniu braku rozliczeń. Aby „bezpłatnie” korzystać z dóbr technologii internetowych, abonent będzie oglądał reklamy. Jedna sesja to równowartość 0,5 MB, czyli ok. 30 odsłon mobilnego Facebooka. Transfer danych za reklamy stosowany jest tylko do wybranych serwisów społecznościowych.

Konkurencja najwyraźniej nie obawia się nowego gracza. W GaduAIR użytkownik jest stale online… i nie musi oglądać zbędnych obrazków. GaduAIR, moim zdaniem, nie zawęża swojej grupy odbiorców jedynie do tych, którzy są fanami jednego z portali społecznościowych. Bacznie obserwujemy kolejne kroki i model prowadzenia biznesu w przypadku innych operatorów, to chyba oczywiste. Jednak według mojej oceny oferta i funkcjonalność GaduAIR jest nieporównywalna z nowym graczem - tłumaczy Dariusz Wałach, rzecznik Gadu-Gadu, właściciela GaduAIR.

>> Czytaj też: 27 gr/min do wszystkich (łącznie z Play)

Sieć udostępni także limitowane, darmowe karty SIM. Karty można odebrać za pośrednictwem Paczkomatów, w kinie Atlantic, centrum handlowym Blue City oraz przez kuriera InPost.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Styczeń 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031