Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Fiskus prześwietli 30 tys. internetowych przedsiębiorców

Ewa Matyszewska 26-11-2009, 14:13

Urzędy kontroli skarbowej coraz intensywniej sprawdzają przedsiębiorców działających w internecie. Na skuteczne typowanie podatników do kontroli pozwala fiskusowi łatwość pozyskiwania i gromadzenia informacji dotyczących ofert sprzedaży towarów i usług, dokonanych transakcji oraz metod ich zawierania.

EWA MATYSZEWSKA: Dlaczego urzędy kontroli skarbowej coraz intensywniej sprawdzają przedsiębiorców działających w internecie?

ANDRZEJ PARAFIANOWICZ: Uzyskiwanie przychodów z działalności prowadzonej z wykorzystaniem internetu podlega takim samym obowiązkom podatkowym, jak z działalności prowadzonej w sposób tradycyjny. Sprzedający towary i usługi w internecie muszą mieć świadomość obowiązujących ich przepisów oraz możliwości kontroli ich przestrzegania przez administrację skarbową.

>> Czytaj także: Fiskus namierza nieuczciwych podatników w serwisach społecznościowych

Czy organy skarbowe wypracowały już odpowiednie metody na zbieranie danych o e-handlu?

Internet nie jest, wbrew obiegowym opiniom, anonimowy, a łatwość pozyskiwania i gromadzenia informacji dotyczących ofert sprzedaży towarów i usług, dokonanych transakcji oraz metod ich zawierania pozwala kontroli skarbowej na skuteczne typowanie podmiotów do kontroli. Bezpośrednio wpływa to na jej efektywność. Potwierdzeniem tego jest relatywnie wysoki (w ponad 30 proc. zakończonych kontroli) wskaźnik składanych dobrowolnie korekt deklaracji.

Dalsza część rozmowy w Gazecie Prawnej

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR