Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Firmy: zakupy grupowe drogie, ale skuteczne

26-05-2011, 11:31

Ponad 60% firm, które sprzedały swoją ofertę w serwisie zakupów grupowych, uważa tę formę promocji za bardziej efektywną niż ulotki, reklamy w prasie czy radiu. Prawie 3/4 przedsiębiorstw skorzystałoby z takiej możliwości jeszcze raz - wynika z badania GoDealla.

Pomimo tego, iż firmy chętnie skorzystałyby ponownie z oferty zakupów grupowych, ponad połowa z nich (56%) nie robi nic, aby klienta zatrzymać przy swojej marce. Jeśli już podejmuje się działania w tym kierunku, połowa (51%) z badanych firm oferuje rabaty bądź kolejne zniżki, a 30% zbiera dane swoich klientów, aby wykorzystać je w przyszłości.

>> Czytaj też: Zakupy grupowe: zamiast kupna, rezerwacja

Infografika, jak firmy postrzegają zakupy grupowe
fot. GoDealla - Infografika, jak firmy postrzegają zakupy grupowe
Z badania wynika, że co piąty przedsiębiorca nie zdecydowałby się na zakupy grupowe ponownie. Jednym z powodów takiej decyzji było przekonanie, że tego typu forma promocji okazała się dobra jako jednorazowe działanie, np. do promocji nowego produktu lub usługi. Inni twierdzili, że ruch wygenerowany przez zamieszczenie ok. 50-procentowej zniżki okazał się na tyle wystarczający, że w najbliższym czasie nie potrzebują dodatkowo stymulować popytu. Pozostali uznali, że klienci, którzy skorzystali z rabatów „to nie ten target”.

Prawie 60% firm o zakupach grupowych dowiedziało się z reklam, 31% od znajomego, a tylko z co dziesiątą firmą kontaktował się przedstawiciel serwisu. Firmy współpracę z serwisami zakupów grupowych w większości oceniają dobrze (57%), dla 1/4 ankietowanych firm nie było to pozytywne doświadczenie.

Wyniki badania GoDealla
fot. GoDealla - Wyniki badania GoDealla
Według GoDealla najczęstszym zarzutem wobec konsultantów portali zakupów grupowych jest problem z komunikacją. Zdaniem przedsiębiorców handlowcy nie potrafili jasno przekazać zasad i warunków współpracy oraz niewystarczająco dobrze doradzali, jak skonfigurować ofertę (np. nie informowali o limitach na jedno konto użytkownika).

>> Czytaj też: Zakupy grupowe (pośrednio) na giełdzie New Connect

Część przedsiębiorców czuła się celowo wprowadzona w błąd poprzez niedoinformowanie. Wielu narzekało także na mało precyzyjne zapisy w umowach oraz problemy z szybkim i sprawnym kontaktem z przedstawicielami.

Badanie przeprowadzono na próbie 97 firm.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:





fot. Freepik




fot. Freepik



fot. DALL-E