Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Firmy chcą się szkolić w zakresie obecności w internecie

29-11-2011, 10:58

W ciągu dwóch lat trwania akcji do Internetowej Rewolucji przystąpiło ponad 50 tys. firm. Od października ubiegłego roku w szkoleniach dotyczących obecności i promocji w internecie wzięło udział ponad 7,5 tys. przedsiębiorców i studentów z 23 miast z całej Polski.

Jak wynika z nowego badania przeprowadzonego przez SMG/KRC, zwiększa się świadomość możliwości wykorzystania internetu przez przedsiębiorców. Reklama internetowa jest najpopularniejszą, świadomie przywołaną formą promocji firmy, wskazuje ją 48% przedsiębiorców (w stosunku do 44% rok wcześniej). Wśród firm, które się reklamują, coraz więcej korzysta z reklamy internetowej (73% w stosunku do 68% w 2010 r.), a coraz mniej z ulotek (37% w stosunku do 45% w 2010 r.) i innych form tradycyjnej reklamy. Warto zaznaczyć, że już samo posiadanie strony internetowej i umożliwienie znalezienia jej przez internautów jest formą promocji firmy.

Aspektem działania firm, który został ujęty w badaniach po raz pierwszy, jest eksport. Firmy prowadzące działania eksportowe częściej posiadają stronę WWW (64%) w stosunku do firm nieprowadzących eksportu (43%). Jednak mimo to firmy eksportowe w ramach promocji w internecie korzystają głównie z e-maila, obcojęzyczną wersję własnej strony WWW ma zaledwie 35% z nich.

Nadal prawie połowa firm (47%) nie ma własnej strony internetowej, a w przypadku firm zatrudniających do 3 osób aż 46% nie planuje założenia strony w internecie. Główne podawane powody nieposiadania strony internetowej to opinia, że „moja firma nie potrzebuje strony WWW” bądź przeświadczenie, że „nie będzie to w ogóle miało pozytywnego wpływu na działalność mojej firmy”.

- Wyniki badania pokazują, że niezbędna jest dalsza edukacja przedsiębiorców. Przed małymi i średnimi firmami bardzo ważny rok, w którym do Polski przyjadą tysiące turystów. Chcemy, aby Internetowa Rewolucja pomogła im aktywnie zaistnieć w internecie i dotrzeć nie tylko do polskich, ale także zagranicznych klientów - mówi Marcin Karnowski, dyrektor marketingu w Google Polska. W dzisiejszych czasach firmy, które nie zaistnieją w sieci, mogą zacząć tracić klientów na rzecz tych polskich i zagranicznych firm, które sprawnie korzystają z możliwości dotarcia do osób szukających ich oferty.

Czytaj też: Oczekujemy informacji a nie reklam na stronach firmowych

W 2012 r. organizatorzy akcji będą chcieli szczególnie pomóc przedsiębiorcom z miast organizujących Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, przede wszystkim z branż gastronomicznej, hotelarskiej i turystycznej, oraz rozwinąć szkolenia związane z wykorzystaniem internetu do zwiększenia działalności eksportowej polskich firm.

Internetowa Rewolucja została ogłoszona w październiku 2009 r. W ramach akcji każda mała i średnia firma w Polsce może za darmo zarejestrować adres internetowy (domenę), stworzyć pierwszą stronę internetową, umieścić wizytówkę na internetowych mapach, wypróbować kampanię reklamową w sieci oraz dowiedzieć się więcej o obecności online i efektywnym wykorzystaniu internetu w swojej działalności.

W drugim roku Internetowej Rewolucji do oferty narzędzi home.pl umożliwiających stworzenie firmowej strony WWW dołączyła platforma sklepowa Clik Shop pozwalająca w kilku krokach uruchomić sklep internetowy. Dzięki darmowemu pakietowi startowemu wszystkie małe i średnie firmy w Polsce mogą zaistnieć w internecie, nic nie ryzykując i nic nie płacąc. Organizatorami akcji są Google, home.pl i PKPP Lewiatan, a patronat nad nią objęło Ministerstwo Gospodarki.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *