Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Firmowa strona WWW nie musi być wcale droga. Szczególnie młodzi przedsiębiorcy powinni wziąć pod uwagę samodzielne przygotowanie strony.

Większość firm i organizacji nie planuje wdrażać na swoich stronach skomplikowanych rozwiązań – serwis WWW ma służyć przede wszystkim do bieżącego kontaktu z klientami i partnerami. Niestety, zlecenie stworzenia strony agencji interaktywnej bądź freelancerowi wcale nie gwarantuje, że strona będzie wyjątkowa. Szczególnie jeśli dysponujemy niewielkim budżetem. Dodatkowo, poleganie na zewnętrznej firmie ma oczywiste wady – każda zmiana wymaga kontaktu i dodatkowych kosztów. Warto więc rozważyć stworzenie strony samodzielnie, np. przy użyciu kreatora Manifo.

Manifo umożliwia tworzenie darmowych, ale atrakcyjnych stron WWW w tak łatwy i intuicyjny sposób, że poradzą sobie z tym także osoby bez wiedzy informatycznej. Podczas, gdy konkurencyjne rozwiązania pozwalają jedynie na drobne zmiany w szablonie (co sprawia, że strony wyglądają banalnie i tak samo jak tysiące innych), Manifo to kreator z prawdziwego zdarzenia. Użytkownik ma ogromną swobodę w edytowaniu każdego obiektu w serwisie – może niemal dowolnie modyfikować jego położenie i właściwości. Co ważne, interfejs jest intuicyjny i łatwy w obsłudze. Dzięki zastosowaniu metody drag & drop wprowadzanie zmian jest szybkie i naturalne. Masz ochotę dodać nowy element? Najeżdżasz kursorem na odpowiednią ikonę, łapiesz ją i przeciągasz dokładnie w to miejsce, gdzie chcesz, aby znalazła się na stronie.

 

Przykładem możliwości Manifo jest kopia strony konferencji InternetBeta 2011. Oryginał przez kilka tygodni tworzyła doświadczona agencja interaktywna. Tymczasem wykonanie w pełni funkcjonalnej kopii w Manifo zajęło zaledwie kilka godzin. Na tej samej konferencji Manifo wygrało konkurs Startup Sito 2011 i zostało wyróżnione nagrodą jury złożonego z doświadczonych przedstawicieli branży internetowej.

Strona InternetBeta stworzona w Manifo.com

Wracając do tego, co najważniejsze dla przedsiębiorców, czyli korzyści. Przede wszystkim Manifo, jest usługą darmową. Na stronie będą co prawda wyświetlane reklamy Google AdSense, ale są one zdecydowanie mniej inwazyjne niż obecne u konkurencji duże i agresywne bannery. Właściciel strony może więc dowolnie eksperymentować i bawić się aplikacją testując wiele wariantów wyglądu serwisu WWW. A gdy już zostanie wybrany najlepszy wariant i strona zacznie przyciągać klientów, firma może zdecydować się na konto premium usuwające reklamy i wzbogacające możliwości aplikacji.

Pokaż się z najlepszej strony

Mimo, że Manifo jest usługą darmową, oferuje użytkownikom wiele funkcji, które sprawią, że strona WWW będzie atrakcyjna dla klientów. Firma chcąca pokazać efekty swojej pracy lub produkty na pewno będzie chciała skorzystać z galerii. Wstawienie nawet kilkudziesięciu zdjęć, które użytkownicy będą mogli z łatwością przeglądać, zajmuje zaledwie kilka chwil. Jeszcze większe wrażenie niż zdjęcia robią filmy, które dzięki usługom takim jak YouTube może w Internecie publikować każdy. Dodanie na stronę stworzoną w Manifo filmu opublikowanego wcześniej na YouTube jest jeszcze łatwiejsze niż dodanie galerii – wystarczy w odpowiednie miejsce przeciągnąć Element Film i wkleić link z serwisu wideo.

Inną często spotykaną obecnie funkcją jest umieszczanie na stronach mapek ułatwiających klientom dotarcie do siedziby firmy. Manifo umożliwia to poprzez dodanie Elementu Mapa Google. Wystarczył wprowadzić adres, który pokaże wskaźnik.

Budowanie relacji z klientami

Każdej firmie zależy na dobrym kontakcie z klientami. Służy temu m.in. publikowanie na bieżących aktualności. W przypadku Manifo najwygodniejszym rozwiązaniem jest dodanie do stworzonej strony aplikacji Blog. Dzięki temu wrzucanie kolejnych wpisów nie wymaga tworzenia nowych podstron lub ręcznego dodawania elementów strony – wpisy wprowadzane są za pośrednictwem wygodnego systemu zarządzania treścią, który wyglądem i możliwościami zbliżony jest do takich systemów blogowych, jak np. WordPress. Zastosowanie kategorii i tagów przypisywanych do artykułów pozwala autorom zapanować nad treściami, a użytkownikom przeglądać wpisy na dany temat. Aplikacja Blog, dzięki mechanizmowi komentarzy dobrze sprawdza się także jako narzędzie do budowania i animowania społeczności skupionej wokół serwisu – klienci, partnerzy i pracownicy mogą pod wpisami dyskutować o bieżących wydarzeniach. Zresztą, o zastosowaniu firmowych blogów w PR napisano już opasłe tomy – warto dowiedzieć się więcej na ten temat i wziąć pod uwagę taką formę komunikacji z klientami i partnerami przedsiębiorstwa.

Skoro już mowa o mediach społecznościowych, to Manifo pozwala wykorzystać ich siłę m.in. poprzez dołączanie widgetów z takich serwisów jak Twitter czy Facebook. Powiedzmy, że prezes firmy postanowił rozpocząć przygodę z mikroblogami, a Twitter wydał mu się idealny do dzielenia się ważnymi informacjami z życia branży. W tym celu w panelu administracyjnym Manifo przeciągnął tzw. Element HTML w miejsce, gdzie chciał, aby widget się wyświetlał, a następnie wkleił doń kod udostępniany przez Twittera – od tej pory na stronie wyświetlane są na bieżąco twitty pana prezesa.

Biorąc pod uwagę rosnącą popularność w Polsce Facebooka i łatwość z jaką każda firma może założyć fanpage, warto połączyć go z oficjalną stroną firmową. Panel administracyjny fanpage na Facebooku pozwala samodzielnie określić, jakie informacje ma wyświetlać widet (m.in. liczba fanów) – wystarczy skopiować wygenerowany kod i wkleić go do Elementu HTML na stronie głównej. Dzięki temu każdy internauta odwiedzający serwis może natychmiast dołączyć do grona fanów firmy na Facebooku.

To jednak nie wszystko, co może zaoferować Manifo. Twórcy nieustannie rozwijają swój projekt i pracują nad nowymi funkcjami. W najbliższym czasie dodane zostaną takie aplikacje jak fora, newsletter, czy ułatwiające obsługę klienta formularze kontaktowe. W planach jest również dodanie modułu e-commerce.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR