Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Firefox nigdy nie był tak blisko pozycji Internet Explorera. Według najnowszych danych opublikowanych przez Ranking.pl, Firefoksa dzieli od przeglądarki Microsoftu już tylko 2,8% udziałów w rynku. Czy produkt Mozilli już niebawem zostanie liderem na rynku polskich przeglądarek?

W okresie przedświątecznym Dziennik Internautów informował o osłabiającej się pozycji przeglądarki Internet Explorer w kraju. Według danych Ranking.pl za tydzień 9-15 grudnia polskich internautów używających Internet Explorera było ogółem 48,7%, natomiast Firefoksa 42,4%.

Niekorzystny dla IE trend zaobserwowała również firma Net Applications. Z jej danych wynika, że w grudniu 2008 Internet Explorer wykorzystywany był przez 68,15% internautów na całym świecie. Natomiast na początku 2008 roku po IE sięgało ok. 75% internautów. Widoczny jest więc wyraźny odpływ użytkowników.

Internet Explorer w dół, Firefox i Opera w górę

Zestawienie udziałów w polskim rynku poszczególnych przeglądarek
fot. Ranking.pl prowadzony przez Gemius SA - Zestawienie udziałów w polskim rynku poszczególnych przeglądarek
Według danych Ranking.pl IE najwięcej stracił w tygodniu 23-29 grudnia 2008, bo aż 1,7% udziałów. Różnica między danymi zbieranymi w okresach 9-15 grudnia oraz 16-22 grudnia jest stosunkowo niewielka - wynosi 0,2%.

Po raz kolejny na stracie Internet Explorera głównie skorzystał Firefox sumarycznie zyskując - w porównaniu z okresem 9-15 grudnia - 1,5% udziałów w rynku. Kawałek tortu zatrzymała dla siebie również Opera - w sumie norweska przeglądarka zyskała 0,4% udziałów w porównaniu z analogicznym okresem.

Prawdopodobnie głównymi przyczynami spadku popularności Internet Explorera są: wykryta w grudniu luka w zabezpieczeniach przeglądarki oraz okres świąteczny (użytkownicy korzystają wtedy dużo rzadziej z komputerów firmowych). Wydaje się też, że po Nowym Roku IE nieco zwiększy swoje udziały na rynku przeglądarek. Powodem może być ponowne większe użycie komputerów służbowych.

Firefox już od dłuższego czasu wyraźnie zbliża się do pozycji lidera. Przypomnijmy, że w marcu 2007 roku Firefox pokonał po raz pierwszy psychologiczną barierę 30% udziałów w polskim rynku. Następnie pod koniec stycznia 2008 roku Dziennik Internautów informował o wynikach badań przeprowadzonych przez XiTi Monitor. Wynikało z nich, że Fx w Polsce zdobył już przeszło 40% rynku. Prawdopodobne jest, że niebawem redakcja DI będzie miała okazję poinformować o nowym liderze przeglądarek internetowych w Polsce.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR