#finanseprzyszlosci i dziennikarska wyobraźnia

02-07-2018, 22:29

Rozwijanie bankowości mobilnej, dołączanie usług pozabankowych, personalizacja produktów na podstawie geolokalizacji, pożyczki w czasie rzeczywistym, ale logowanie do konta przez portal społecznościowy już niekoniecznie – to według ostatniego badania, przeprowadzonego na grupie polskich dziennikarzy, elementy bankowości przyszłości.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PressInstitute aż 95% badanych dziennikarzy uważa, że za 10 lat oferty pożyczek będziemy otrzymywać w trakcie robienia zakupów, a logowanie do banku możliwe będzie za pomocą odcisku palca lub systemu rozpoznawania głosu.

Dziennikarze liczą przede wszystkim na rozwój mobilnych usług bankowych (korzysta z nich 61% badanych) i mają konkretną wizję tego, jak ta bankowość powinna wyglądać. Ich zdaniem bankowość mobilna to przede wszystkim intuicyjna i wygodna aplikacja – wskazało ją 78% respondentów – z możliwością szybkich płatności (68%). Powinna też być narzędziem umożliwiającym korzystanie nie tylko z oferty banku, ale też z usług pozabankowych (51%) i e-administracji (44%).

Idealna aplikacja bankowa powinna być użyteczna w codziennym życiu. To przy jej pomocy badani dziennikarze chcieliby kupować bilety komunikacji miejskiej, kolejowe, lotnicze, jak również kupić ubezpieczenie turystyczne czy zamówić jedzenie. 

W badaniu wzięli udział nie tylko dziennikarze zajmujący się zawodowo rynkiem finansowym, ale także ci, którzy świadomie korzystają z systemu bankowego i finansowego (CAWI, 21 maja-8 czerwca 2018 roku, n=59). 

Źródło: Bank Millennium


Następny artykuł » zamknij

Split payment - szanse i obawy

Źródło: materiał nadesłany do redakcji

Warto przeczytać:

      
    znajdź w serwisie

    RSS  
    RSS - Wywiad
    Wywiad  
    RSS - Interwencje
    RSS - Porady
    Porady  
    RSS - Listy
    Listy