Filmaster z aplikacją dla telewizorów na SXSW

16-03-2012, 13:14

Zespół usługi Filmaster już po raz drugi odwiedził targi SXSW, gdzie w jednym miejscu spotykają się miłośnicy muzyki, kina i technologii. Tym razem Polacy zaprezentowali aplikację, która ma uczynić telewizory bardziej spersonalizowanymi.

Podczas targów SXSW Trade Show polski zespół przedstawił pierwszą testową wersję aplikacji Filmaster.TV dla platformy Google TV. Ma być ona odpowiedzią na rosnącą liczbę materiałów wideo w sieci, a tym samym coraz istotniejszy problem, z którym muszą zmierzyć się użytkownicy: jaki film obejrzeć tym razem?

Czytaj także: Silnik rekomendacji Google Hotpot wkracza do Polski

Aplikacja rekomenduje filmy, seriale i inne materiały wideo w zależności nie tylko od gustu użytkowników, ale jak zapewniają twórcy, pod uwagę brany może być również ich aktualny nastrój czy nawet materiały przeglądane przez znajomych. Obecnie całość zintegrowana jest wyłącznie z amerykańskim serwisem Netflix, jednak w przyszłości polecane mają być również materiały z platform takich, jak Amazon, YouTube czy Vimeo.

Warto przypomnieć, że Filmaster już raz miał okazję prezentować się na SXSW Interactive, gdzie był jedynym projektem z Polski. Jak tłumaczy założyciel i obecny szef Filmastera Borys Musielak, tegoroczne targi pozwoliły mu zdobyć wiele ważnych kontaktów.

Aplikacja Filmaster.TV dla Google TV
fot. - Aplikacja Filmaster.TV dla Google TV
- Przez cztery dni poznałem kilkadziesiąt najważniejszych osób z przekroju branży telewizji i internetu: przedstawicieli platform takich, jak YouTube, Google TV, Redux czy Vimeo, sieci kin AMC, startupów i inwestorów działających w branży - powiedział Musielak.

Ciekawostek nie zabrakło również na stoisku Filmastera w Austin, gdzie poza przyglądaniem się nowej aplikacji Filmaster.TV, można było również zrobić sobie zdjęcie z... nogą Angeliny Jolie. Polskie narzędzie rekomendujące materiały wideo na platformie telewizyjnej firmy Google powinno zostać udostępnione pod koniec kwietnia.

Czytaj także: Rzeszów jak w filmie katastroficznym dzięki studentom (wideo)


Następny artykuł » zamknij

Netia zarabia 225 mln złotych

Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31