FilesTube - wyszukiwarka lepiej znana Amerykanom niż Polakom

08-02-2010, 19:51

W drugim odcinku programu Rafała Agnieszczaka „ Jak to się k… robi” pod patronatem Startup School i Lookr.tv gościł Arkadiusz Seńko, twórca FilesTube - wyszukiwarki multimediów, która święci triumfy za granicą, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, w Polsce pozostając mało znana.

Jak wynika z badań firmy comScore, o czym informowała wyborcza.biz, w październiku ub.r. FilesTube okazał się szóstą w kolejności stroną, która przyciągnęła najwięcej nowych użytkowników w Stanach Zjednoczonych. W sumie serwis ten odwiedziło 26 mln internautów z całego świata - to więcej niż w przypadku Naszej Klasy i Onetu razem wziętych, które według zestawienia Google Ad Planner miały w tym samym okresie po 11 mln użytkowników.

W Polsce wyszukiwarka szczecińskiej firmy RedSky nie cieszy się zbyt dużą popularnością. Według badania Megapanel PBI/Gemius w listopadzie 2009 roku z FilesTube skorzystało niecałe 7 proc. internautów. Wynik ten daje serwisowi 10 miejsce w rankingu wyszukiwarek i katalogów (1,2 mln real users z 9,6 mln odsłon). Dla porównania, zajmujące czołową pozycję Google mogło w tym samym czasie pochwalić się 16 mln użytkowników, którzy wygenerowali prawie 3,8 mld odsłon.

>> Czytaj więcej o badaniach Megapanel PBI/Gemius w DI

W pierwszej części programu „Jak to się k… robi” Rafał Agnieszczak rozmawiał z Arkadiuszem Seńko o początkach jego internetowej kariery, poruszył też kwestię piractwa i nielegalnych plików multimedialnych, które można znaleźć w sieci za pomocą FilesTube.

Szef firmy RedSky tłumaczył: Prawo mówi, że jeżeli zostaniesz poinformowany o tym, że przechowujesz pliki nielegalne, naruszające prawo autorskie, musisz zareagować i usunąć je w ciągu 48h. My nie przechowujemy plików, przechowujemy meta dane, a zachowujemy się tak, jakby to były fizyczne pliki.

Z drugiej części można dowiedzieć się więcej o zapleczu technicznym FilesTube, promocji serwisu (także o roli, jaką w tej promocji odgrywa Google), zarobkach generowanych przez wyszukiwarkę oraz planach na przyszłość. Arkadiusz Seńko mierzy wysoko: Chciałbym zbudować grupę serwisów, która za 2-3 lata będzie miała 100-150 mln użytkowników.

Kolejny odcinek programu ukaże się w marcu. Twórcy programu czekają na pytania, uwagi i propozycje od internautów pod adresem startupschool (at) lookr.tv.

>> Obejrzyj więcej materiałów wideo w DI


Źródło: Lookr.tv, Megapanel PBI/Gemius, wyborcza.biz
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031