Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polacy wysoko oceniają swoją wiedzę muzyczną, ale dotyczy ona głównie zespołów, które są popularyzowane w mediach. Z pierwszego badania preferencji muzycznych Polaków wynika, że większości wystarczają utwory, znane z radia bądź telewizji. Internet sprzyja natomiast samodzielnym poszukiwaniom jeszcze nie odkrytych talentów i trendów.

Badanie, zlecone przez serwis Infomuzyka.pl, miało sprawdzić, czy korzystanie z internetu wpływa na nasze preferencje muzyczne. Okazało się, że obecnie częściej słuchamy muzyki z komputera (40,7%) niż w radiu (38,7%), na uwagę zasługuje rosnąca popularność przenośnych odtwarzaczy MP3 - regularnie korzysta z nich 20,8% badanych.

Głównym źródłem muzycznej edukacji są media, na ich tle coraz wyraziściej zaznacza się internet. Ponad 50% respondentów stwierdziło, że zna się na muzyce, przy czym tylko 17,8% było zainteresowanych dalszym poszerzaniem wiedzy (wśród nastolatków wskaźnik ten sięgnął 30,5%).

Zapytani o uczestnictwo w wydarzeniach muzycznych, respondenci najczęściej podawali imprezy taneczne, wydarzenia klubowe oraz koncerty plenerowe. Jednocześnie aż 30,4% ankietowanych wskazało, że nigdy nie chodzi do teatrów muzycznych i filharmonii.

Gdzie najczęściej słuchamy muzyki? 58,6% ankietowanych stwierdziło, że w samochodzie. Wśród preferowanych gatunków muzycznych respondenci wymieniali najczęściej pop, rock oraz dance, wielbicielami muzyki klasycznej okazało się 33,1% badanych.

Tytuł najpopularniejszego wykonawcy przypadł zespołowi Feel (16,2% wskazań). Utrzymał on pierwszą pozycję niemal we wszystkich grupach wiekowych, najwyższe notowania zyskując u najmłodszych słuchaczy. Na drugim miejscu uplasowała się Metallica (8%), nieznacznie wyprzedzając Bajm (7,5%). Kolejne miejsca przypadły Maryli Rodowicz i Madonnie.

Ankietowani między 15 a 19 rokiem życia, wymieniając preferowane zespoły, wskazali najwięcej zagranicznych wykonawców, podczas gdy wśród badanych powyżej 40 roku życia w pierwszej dziesiątce znalazł się tylko jeden zespół zagraniczny, już nieistniejący - The Beatles.

Pełną treść raportu "Preferencje muzyczne internautów" można ściągnąć z serwisu Infomuzyka.pl (format PPS - 2,9 MB).


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Źródło: Infomuzyka.pl