Facebook zdetronizował Orkuta w Brazylii

18-01-2012, 13:41

Orkut od firmy Google przez wiele lat był na brazylijskim rynku dominującą witryną społecznościową. Pod koniec ubiegłego roku i on nie oparł się jednak sile Facebooka.

Popularność Facebooka w Brazylii gwałtownie wzrosła pod koniec 2011 roku - poinformowała firma badawcza comScore. Serwis Marka Zuckerberga dosłownie zmiótł konkurentów z rynku.

Czytaj także: Przestępcy wykorzystują niechęć do osi czasu na Facebooku

W grudniu ubiegłego roku Facebooka odwiedziło 36,1 miliona Brazylijczyków, a zatem niemal o 2 miliony więcej niż dotychczasowego lidera tamtejszego rynku społecznościowego - serwis Orkut. Szybki wzrost popularności Facebooka na brazylijskim rynku był jednym z najciekawszych wydarzeń w 2011 roku - napisał w raporcie Alex Banks zajmujący się w comScore obserwacją tamtejszego rynku.

- Brazylia zawsze była wyjątkowo społecznościowym rynkiem i obecnie może się pochwalić piątą co do wielkości populacją użytkowników witryn tego typu - zauważył Banks. Nietypową sytuacją było jednak bardzo długie opieranie się przed "magią" Facebooka, któremu zdobycie użytkowników w innych krajach zajęło znacznie mniej czasu.

Warto przypomnieć, że już w maju tego roku Facebook może zadebiutować na giełdzie. Wymusi to na firmie publikowanie dokładniejszych informacji finansowych, jednak jak niedawno przyznała Sheryl Sandberg, "jest to proces nieunikniony". Według CNBC internetowa korporacja spodziewa się wyceny przekraczającej 100 miliardów dolarów.

Czytaj także: Facebook wkrótce również w samochodach


Następny artykuł » zamknij

Nowe GG 11 powraca do prostoty

Źródło: comScore
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy