Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Czy Facebook zdetronizuje Google? Jest to możliwe, gdyż sewisowi społecznościowemu znacznie szybciej przybywa użytkowników niż wyszukiwarce.

Facebook, największy serwis społecznościowy, zdaje się zmierzać ku pierwszemu miejscu w zestawieniu pod względem liczby unikalnych użytkowników. Zajmujący obecnie trzecie miejsce serwis znacznie szybciej zyskuje nowych użytkowników niż Google i Yahoo.

Firma Compete opublikowała dane dotyczące liczby użytkowników za maj 2009 roku. Wynika z nich, że w ciągu miesiąca Facebookowi przybyło 8,54 proc. użytkowników, podczas gdy Google i Yahoo musiały zadowolić się wzrostami odpowiednio o 4,23 i 3,38 proc. O potędze serwisu społecznościowego niech świadczy jednak fakt, że w ciągu roku liczba unikalnych użytkowników wzrosła o blisko 254 proc. W tym czasie największa wyszukiwarka zyskała mniej niż 7,5 proc., a Yahoo niecałe 3 proc.

Według Compete Facebook ma obecnie 113 mln użytkowników, Yahoo - 135,4 mln, natomiast Google - 145,4 mln. To także trzeci miesiąc z rzędu, gdy Facebook powiększa swoją przewagę nad serwisem MSN.com.

Najbardziej spektakularnym wzrostem w ciągu ostatniego roku może pochwalić się jednak Twitter - 1043 proc. musi robić wrażenie. To w dużej mierze efekt ostatnich miesięcy, które dla tego serwisu były przełomowe. Wyścig o to, czyj profil, jako pierwszy, obserwowany będzie przez milion osób, spekulacje odnośnie możliwego przejęcia czy wizyta jego twórców w programie Oprah Winfrey przysporzyły Twitterowi wielu nowych użytkowników. Jednak ostatni miesiąc przyniósł wzrost zaledwie o 1,5 proc.

Czy zatem Google zostanie zdetronizowane? Wiele na to wskazuje. Różnica między serwisami wciąż pozostaje jednak znaczna, więc minąć może jeszcze kilka miesięcy, zanim dojdzie do zmiany na stanowisku lidera zestawienia. W tym jednak czasie może naprawdę wiele się zdarzyć.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Compete