Facebook udostępnia przesyłanie pieniędzy między użytkownikami

18-03-2015, 12:35

Facebook wprowadził do Messengera funkcję przesyłania pieniędzy. Oczywiście są inne firmy z podobnymi usługami, ale Facebook ma wyjątkowy zasięg oraz duże możliwości w dalszym rozwoju usług.

Już w październiku ubiegłego roku pojawiły się informacje o tym, że Facebook może udostępnić funkcję przesyłania pieniędzy pomiędzy swoimi użytkownikami. Teraz plotki się sprawdziły. Facebook wprowadza funkcję przesyłania pieniędzy przez Messengera. Będzie ona wprowadzana stopniowo, najpierw dla użytkowników z USA. 

Wysłanie pieniędzy wymaga skorzystania ze specjalnej ikonki dolara, wpisania kwoty i potwierdzenia płatności przyciskiem "Pay". Oczywiście trzeba dodać informacje o swojej karcie. Przesyłanie pieniędzy ma następować natychmiastowo i jest darmowe. 

Podobną usługę już wcześniej przedstawił Snapchat. Zauważmy jednak, że Snapchat nie stworzył własnego systemu płatności, ale poszedł na współpracę ze Square Cash

Facebook i pieniądze

Facebook postanowił samodzielnie zbudować system przesyłania pieniędzy i zapewnia o jego bezpieczeństwie. Informacje o kartach są szyfrowane, podobnie jak połączenia z użytkownikiem. Systemy płatności są oddzielne od innych części sieci Facebooka i są dodatkowo kontrolowane pod względem bezpieczeństwa. 

Po dodaniu karty płatniczej użytkownik może ustanowić kod PIN jako dodatkowe zabezpieczenie przy wysyłaniu pieniędzy. Na urządzeniach z iOS można włączyć autoryzację przez Touch ID. 

Nowa funkcja może zachęcić więcej osób, aby podzielić się z Facebookiem informacjami na temat karty płatniczej. Facebook już wcześniej zbierał i przechowywał takie dane. Gigant przetwarza ponad milion transakcji dziennie. Przyjmuje pieniądze od graczy i reklamodawców. Eksperymentował też z e-handlem, wprowadzając np. usługę wysyłania prezentów. Facebook nie jest całkiem "zielony", jeśli chodzi o obchodzenie się z pieniędzmi. 

Przesyłanie pieniędzy przez Messengera też nie jest ostatnim słowem w tym temacie. Facebook nie chce brać za to pieniędzy, co sugeruje, że gigant może się przygotowywać np. do rozwoju funkcji z zakresu e-handlu. Facebook może być pośrednikiem między klientami a sprzedawcami i to może być źródło dużych przychodów. Funkcja płatności może pomóc Facebookowi w przekonywaniu ludzi, że warto dodać swoją kartę do jego systemu. Nie spodoba się to mniejszym firmom, które chciały robić biznes na samych płatnościach. Wiele się zmienia, jeśli gracz o takim zasięgu jak Facebook udostępnia tak prosty i darmowy sposób przesyłania pieniędzy. 


  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031