Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Facebook sponsoruje ekspertów, by chwalili Messenger Kid?

27-02-2018, 08:00

Facebook Messenger Kids to aplikacja dla dzieci poniżej 13 roku życia. W grudniu pojawiła się w Ameryce. Eksperci mają wątpliwości co do jej wpływu na młodych odbiorców. Dodają, że - wbrew deklaracjom Facebooka - nikt nie pytał ich o zdanie. Kto zatem chwalił aplikację?

Facebook, na razie w Ameryce, wprowadził Messenger Kids - aplikację dla dzieci poniżej 13 roku życia. Mieliśmy wątpliwości co do czystości intencji giganta, podkreślając aspekt sprytnego działania w kierunku wychowywania lojalnych użytkowników. Ale to jeszcze nie wszystko.

Jak wynika z najnowszych komunikatów medialnych, eksperci uważają aplikację za nieudane rozwiązanie. 100 ekspertów zajmujących się zdrowiem dzieci wezwało Facebooka do wycofania się z aplikacji, gdyż jej używanie może źle wpływać na rozwój dzieci.

Facebook powołuje się na ekspertów, z których wsparcia korzystał. Ich dobór był jednak selektywny. Przykładowo, duże i znaczące Common Sense Media i Campaign for a Commercial Free Childhood dowiedziały się o pracach nad aplikacją albo krótko przed jej wydaniem, albo już po pojawieniu się jej na rynku. Informując np. o swojej współpracy z ekspertami z National Parent-Teacher Association (stowarzyszenia rodziców i nauczycieli), Facebook nie wspomniał też o dotacjach dla stowarzyszenia. Gigant dotuje ankiety i prace przy okrągłych stołach prowadzone przez tę organizację od 2017 roku. Wsparcie finansowe dotyczy też innych organizacji, których przedstawiciele zaangażowani są w prace 13-osobowego komitetu doradczego projektu.

Oczywiście, finanse płynące od Facebooka mogły nie mieć wpływu na same opinie czy badania dotyczące Messenger Kids. Eksperci, którzy podzielili się swoimi opiniami, zauważają też, że "przeprowadzenie konsultacji" nie jest jednoznaczne z uwzględnieniem przedstawionych opinii czy wątpliwości. Tak było np. z dolną granicą wieku młodych użytkowników. Wynosi ona 6 lat, choć eksperci postulowali 8.

Zobacz, co piszą na ten temat inne media:

The Wired, NYMag, Daily Mail


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *