Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Facebook przejął jednego ze swoich konkurentów. W centrum jego zainteresowania nie był sam serwis, tylko tworzący go pracownicy.

Facebook, największy serwis społecznościowy na świecie, ogłosił wczoraj przejęcie FriendFeed.com, który umożliwia swoim użytkownikom dzielenie się plikami i wiadomościami. Dzięki niemu internauci mogą także kontrolować zawartość serwisów, z którymi FriendFeed.com współpracuje.

Na mocy zwartego porozumienia wszyscy pracownicy kupionego serwisu (w liczbie 12) przejdą do Facebooka, gdzie zajmą wysokie stanowiska w działach zajmujących się rozwojem. Szczegóły finansowe nie zostały ujawnione, jednak The Wall Street Journal szacuje, że w grę wchodzi kwota w wysokości 47,5 mln dolarów - 15 mln dolarów w gotówce, reszta w akcjach serwisu społecznościowego.

Zdaniem serwisu TechCrunch priorytetem przy podejmowaniu decyzji o przejęciu FriendFeed.com nie był produkt, a ludzie nad nim pracujący. Wszyscy z wyjątkiem jednego pracownika są bowiem inżynierami. Nie bez znaczenia jest także fakt, że czterej założyciele serwisu pracowali wcześniej dla Google przy Gmailu oraz Google Maps. Mają więc ogromne doświadczenie.

Serwis dalej będzie funkcjonował, jest jednak mało prawdopodobne, by stał się on priorytetem dla Facebooka, wiadomo już bowiem, że zespół go tworzący zostanie podzielony.

Pracownicy FriendFeed.com niedługo też przeniosą się ze swojej siedziby w Mountain View to biur Facebooka w Palo Alto. Historia serwisu była niezwykle krótka, zaczęła się bowiem w październiku 2007 roku.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl