Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Facebook: Nie śledzimy użytkowników po wylogowaniu

26-09-2011, 14:51

Jeden z internautów zauważył, że Facebook "śledzi go" nawet po tym, jak wylogował się z serwisu.

Problem poruszył Nik Cubrilovic, który zainspirowany wpisem Dave’a Winera, przyjrzał się ciasteczkom pozostawianym w przeglądarce przez Facebooka. Jego diagnoza była prosta: społecznościowy gigant śledzi użytkowników nawet po wylogowaniu.

Czytaj także: Zynga: Przychody rosną, zyski drastycznie maleją

Sonda
Korzystasz z opcji "nie wylogowuj mnie" na Facebooku?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Zdaniem Cubrilovica po przejściu na dowolną stronę posiadającą widget Facebooka bądź przycisk "Lubię to" do witryny Marka Zuckerberga przesyłane są związane z nami informacje. Samozwańczy haker stwierdził nawet: Pomimo tego, że się wylogujesz, Facebook wciąż śledzi każdą stronę, którą odwiedzasz.

Zarzuty związane z problemami dotyczącymi prywatności kategorycznie zdementował Gregg Stefancik - programista Faceboooka, zajmujący się systemem logowania. Jak napisał w komentarzu: "nasze ciasteczka nie są używane do śledzenia". Dodał również, że "Facebook w odróżnieniu od innych internetowych firm, nie ma żadnego interesu w śledzeniu internautów".

Stefancik wyjaśnił, że po wylogowaniu ciasteczka wykorzystywane są do poprawy bezpieczeństwa serwisu. Dzięki nim możliwe jest lepsze przeciwdziałanie spamerom, ale również na przykład zablokowanie rejestracji, gdy ten sam internauta próbuje stworzyć nowe konto z inną datą urodzenia. Ciasteczka mają także pomagać w odzyskiwaniu profili przejętych przez włamywaczy. Użytkownicy, którym takie rozwiązanie nie odpowiada, mogą po prostu skasować ciasteczka bądź logować się do witryny z poziomu trybu prywatnego w przeglądarce.

Czytaj także: Nowości na Facebooku pomogą Google+?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Mobilni gracze nie polubili 3D



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR