Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Facebook ma problem z dalszym wzrostem? Traci 1,4 mln użytkowników w USA

16-01-2013, 08:45

Znudzenie czy może efekt zbyt dużej ilości reklam?

Końcówka roku nie okazała się zbyt dobra dla Facebooka. W grudniu witrynę odwiedzali rzadziej użytkownicy z Wielkiej Brytanii, okazuje się jednak, że jeszcze gorzej sytuacja wyglądała w przypadku rodzimego rynku serwisu Zuckerberga.

Zuckerberg

Fot. Robert Scoble

1,4 miliona mniej

Według ostatnich doniesień firmy SocialBakers społecznościowa witryna straciła w grudniu 1,4 miliona użytkowników ze Stanów Zjednoczonych. Facebook prawdopodobnie dotarł do momentu, gdy mniej zaangażowana społeczność nie odwiedza witryny nawet raz na miesiąc - mówi Jan Rezab szefujący SocialBakers.

Również comScore, które wielokrotnie współpracowało z Facebookiem, poinformowało o spadkach na poziomie około miliona użytkowników (ze względu na inną metodologię). W tym czasie wszystkie konkurencyjne sieci społecznościowe zyskiwały jednak użytkowników.

Za dużo reklam i opłat?

Sonda
Facebook zdobędzie kolejny miliard użytkowników?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Jak zauważa serwis MarketWatch, zwiększona liczba reklam na Facebooku nie spodobała się wielu użytkownikom. Dodatkowe banery pojawiły się również w narzędziach mobilnych. Gdyby tego było mało, Facebook wprowadził również opłaty za wysyłanie wiadomości do osób spoza naszej listy kontaktów.

Choć z Facebooka korzysta na całym świecie ponad miliard osób (w samych Stanach Zjednoczonych około 167 milionów), nawet niewielki spadek liczby użytkowników nie jest dobrą informacją. Społecznościowy gigant powinien bowiem wciąż rosnąć, nawet na dobrze znanych rynkach - po prostu wprowadzając angażujące internautów nowości. Czy pomoże w tym przedstawiona we wtorek wyszukiwarka Graph Search?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: MarketWatch



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR