Facebook ma 1,15 miliarda użytkowników miesięcznie i świetnie zarabia

25-07-2013, 13:02

Facebook ma już 1,15 mld użytkowników aktywnych miesięcznie i notuje imponujący wzrost użytkowników mobilnych. Finansowo też stoi lepiej niż się spodziewano.

Od wielu miesięcy mówi się o tym, że wzrost Facebooka będzie musiał w końcu stanąć. Mówiono też, że Facebook zbyt wolno dostosowuje się do nowej, mobilnej rzeczywistości. Opublikowane wczoraj wyniki finansowe pokazują coś innego.

1,15 mld ludzi na Facebooku

Przychody Facebooka wzrosły - w II kwartale 2013 r. wyniosły 1,8 mld dolarów, co oznacza wzrost o 53% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Zysk netto wyniósł 333 mln dolarów. Ponadto:

  • Przychody z reklam - wyniosły 1,6 mld dolarów, co oznacza wzrost 53% r/r.
  • Przychód z urządzeń mobilnych - wyniósł 41% przychodów z reklam w minionym kwartale.

Warto jeszcze rzucić okiem na dane dotyczące liczby użytkowników.

  • Liczba użytkowników aktywnych miesięcznie (MAU) wyniosła 1,15 mld na koniec II kwartału, co oznacza wzrost o 21% r/r.
  • Liczba użytkowników aktywnych dziennie (DAU) wynosiła średnio 699 mln, czyli 27% więcej niż rok wcześniej.
  • Liczba mobilnych MAU wyniosła 819 mln, czyli wzrosła o 51% r/r. Wykres poniżej pokazuje, jak rosła liczba mobilnych MAU od II kwartału roku 2011.

wykres

Wzrost liczby użytkowników Facebooka nadal jest napędzany głównie przez użytkowników z Azji i krajów rozwijających się, choć warto przy tym zaznaczyć, że liczba użytkowników aktywnych miesięcznie z Europy, USA i Kanady również powoli rośnie.

wykres

Wszystkie te dane stanowią mocne potwierdzenie, że przyjęta przez Facebooka strategia przechodzenia na urządzenia mobilne po prostu się sprawdza. Stosunek liczby użytkowników aktywnych dziennie do liczby użytkowników aktywnych miesięcznie wskazuje na to, że zaangażowanie użytkowników również utrzymuje się na dotychczasowym poziomie.

Sonda
Jak zmienia się Twój sposób korzystania z Facebooka
  • jestem coraz bardziej od niego zależny
  • odsuwam się od Facebooka
  • nie widzę szczególnych zmian, korzystam jak zawsze
wyniki  komentarze

Do tego wszystkiego należy dodać, że Facebook przekroczył liczbę miliona aktywnych reklamodawców. Aplikacja Facebook for Every Phone przekroczyła próg 100 mln użytkowników. Ostatnio uruchomiono też nowe funkcje i produkty m.in. hashtagi, które mogą umocnić pozycję Facebooka jako platformy dostępu do informacji.

Czy Facebook staje się ważną platformą komunikacji, czy może jest to "modny serwis", który w końcu zacznie tracić tak jak MySpace? Trudno na to pytanie odpowiedzieć, bo jeszcze żaden z serwisów społecznościowych nie zaszedł tak daleko.

Czytaj także: Wzrost Apple stanął, sprzedaż iPadów spada. Pora na tańszego iPhone'a?


  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930