Facebook jeszcze rośnie i końca wzrostu nie widać

24-07-2014, 08:41

Facebook ma już ponad 1,32 mld użytkowników aktywnych miesięcznie i wciąż ma powody, aby uważać się za firmę z przyszłością.

Co kwartał Facebook ogłasza swoje wyniki finansowe i operacyjne. Co kwartał ludzie zadają sobie to samo pytanie - czy wzrost giganta wreszcie stanie? Czy zobaczymy chociaż nikłe zapowiedzi upadku?

Facebook zarabia jeszcze lepiej

Nie tym razem! Facebook w swoich najnowszych wynikach finansowych (za II kwartał 2014) pochwalił się przychodami na poziomie 2,91 mld dolarów, co oznacza wzrost o 61% w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Analitycy spodziewali się przychodów na poziomie 2,8 mld dolarów. Zysk netto wyniósł 791 mln dolarów, a rok wcześniej było ty "tylko" 333 mln.

Wykres poniżej pokazuje, jak zmieniały się przychody. Część ciemnoniebieska to przychód z reklam.

wykres

Facebook rośnie

Teraz wymieńmy ważne liczby dotyczące użytkowników:

  • 1,32 mld - taka jest liczba użytkowników aktywnych miesięcznie (MAU), co oznacza wzrost o 14% w porównaniu z rokiem ubiegłym. 
  • 829 mln - taka jest liczba użytkowników aktywnych dziennie (DAU), co oznacza wzrost o 19% r/r. 
  • 1,07 mld - to liczba użytkowników mobilnych aktywnych miesięcznie (wzrost o 31% r/r).
  • 654 mln - tyle użytkowników mobilnych aktywnych dziennie ma Facebook.
  • 399 mln - tylu ludzi używa Facebooka wyłącznie na urządzeniach mobilnych.

Wykres poniżej pokazuje, jak zmieniała się liczba użytkowników Facebooka, z uwzględnieniem poszczególnych części świata. Widać, że wzrost jest napędzany przez Azję i "resztę świata", ale w USA, Kanadzie i Europie Facebook też rośnie. Facebook pochwalił się, że Amerykanie spędzają przy jego usługach średnio 40 minut dziennie!

wykres

Reklama mobilna ma przyszłość

Facebook ma więcej użytkowników i zarabia więcej, ale w jaki sposób zarabia?

Przychody z reklam wyniosły 2,68 mld dolarów i 62% tego przychodu wygenerowały reklamy mobilne(!). Oznacza to kolejny kwartał zdecydowanego wzrostu przychodów z tych reklam. 

Opłaty i inne źródła przychodów to "zaledwie" 234 mln dolarów, ale tutaj Facebook również zanotował wzrost (o 9% r/r).

Sonda
Ile czasu musi minąć, aby Facebook przestał rosnąć?
  • do roku czasu
  • 2-5 lat
  • 5-10 lat
  • ponad 10 lat
  • Facebook będzie rósł wiecznie
wyniki  komentarze

Co dalej?

O Facebooku wiele ostatnio mówiono. Przedstawił on m.in. sieć reklamy mobilnej i wydał Slingshot, czyli swojego konkurenta Snapchata. Mimo to jest raczej oczywiste, że te nowości nie wpłynęły znacząco na wyniki finansowe.

Facebook oczywiście ma dalsze plany i niebawem może wprowadzić przycisk "Kup".

Mocna pozycja na rynku mobilnym w połączeniu z tymi wynikami finansowymi i zapowiedziami nowych produktów sugeruje, że Facebook ma przed sobą jeszcze niejeden dobry kwartał.


  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031