Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zdaniem jego twórców internet jest już na tyle dojrzały, że powinien mieć własną kultową grę. Ponieważ spora część życia kręci się wokół serwisów społecznościowych, właśnie one miałyby stać się odpowiednią platformą rozrywkową. Pytanie tylko, czy kultowa gra powstanie na zawołanie.

Facebook ma około 400 milionów użytkowników na całym świecie. Badacze zjawiska serwisów społecznościowych szacują, że trzech na czterech jego użytkowników gra w różnego rodzaju gry dostępne za jego pośrednictwem. Twórcom serwisu zdaje się to jednak nie wystarczać. Chcą oni, by powstała "kultowa" gra dla Facebooka.

>> Czytaj także: Facebook: 1,1 mld USD przychodów w 2010 roku? 

Przedstawiciele serwisu argumentują, że każda z platform rozrywkowych ma swoje kultowe dzieło - Mario, Sonic czy Halo. Powód jest prosty - internet stał się swoistym centrum rozrywkowym, dostępnym dla bardzo szerokich grup konsumentów. Tak, jak kiedyś popularne były gry telewizyjne, tak teraz coraz więcej korzysta z możliwości, jakie oferuje internet.

Z Farmville, najpopularniejszej gry na Facebooku, korzysta obecnie mniej więcej 80 milionów osób. Nie wydaje się jednak, by miała to być gra kultowa. Niektórzy programiści są zgodni, że tego typu produkt powinien opierać się na znajomych czy wzbudzaniu prawdziwych emocji. Powinna mieć zdecydowanie bardziej osobisty charakter niż gry dostępne obecnie na rynku.

Rynek gier społecznościowych, gdzie można grać z rodziną i znajomymi, to zupełnie nowa gałąź przemysłu rozrywkowego. Ma miliony użytkowników na całym świecie, a jej wartość to już miliard dolarów. Trzy lata temu nikt o tym jeszcze w ogóle nie myślał - podaje BBC News.

Podobnie może być z grami w serwisach społecznościowych. Potrzeba tylko pomysłu i osób, które wcielą go w życie. A potem tylko czekać, aż przekuje się to w sukces rynkowy.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: BBC News



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag serwisy społecznościowetag Facebook