Facebook będzie częściej polecał "jakościowe treści" mediów. Chce być jak gazeta

03-12-2013, 14:55

Facebook zapowiada częstsze polecanie "wysokiej jakości" artykułów w mediach i powinno to być widoczne zwłaszcza w usłudze mobilnej. Społecznościowy gigant chce wydrzeć Twitterowi rolę pośrednika w dostępie do mediów.

Dla Facebooka coraz większe znaczenie mają algorytmy, które decydują o wyświetleniu użytkownikom określonych treści. Trzeba bowiem pamiętać, że przy każdej wizycie na Facebooku moglibyśmy teoretycznie zobaczyć ponad tysiąc nowych wiadomości. Facebook wybiera kilkaset wpisów z tego ogromu informacji, a my i tak nie przeglądamy wszystkich wybranych.

Facebook i "artykuły wysokiej jakości"

Wczoraj Facebook ogłosił, że szykują się kolejne zmiany w tych algorytmach, nastawione na prezentowanie "artykułów wysokiej jakości". Facebook przyznał przy okazji, że w ciągu minionego roku ruch generowany do stron mediów wzrósł o 170%.

Zwłaszcza użytkownicy urządzeń mobilnych powinni niebawem dostrzec, że linki do artykułów są prezentowane nieco częściej, natomiast treści takie, jak memy, mogą być prezentowane rzadziej. Przedstawiciele Facebooka twierdzą, że serwis coraz lepiej radzi sobie z odróżnianiem jednych treści od drugich.

Facebook będzie mógł również polecać dodatkowe artykuły do przeczytania. Obrazek poniżej pokazuje, jakie efekty może dać wkrótce kliknięcie w link z artykułem.

grafika

Komentarze i podbijanie wątków

Inne zmiany w prezentowaniu treści Facebook przedstawił w sierpniu tego roku. Jedną z tych zmian było tzw. podbijanie wątków (Story Bumping) polegające na tym, że Facebook wyżej prezentował treści uznane za ciekawe, zaburzając kolejność chronologiczną. Ta zmiana miała na celu umożliwienie zapoznania się z ciekawą treścią, która przy ściśle chronologicznej kolejności byłaby przegapiona. 

Teraz to podbijanie ma być wykorzystane przy artykułach prasowych z komentarzami. Może się więc zdarzyć, że przeczytany wcześniej wpis ujrzymy jeszcze raz, aby móc zapoznać się z reakcjami znajomych. Facebook twierdzi, że jego wewnętrzne badania potwierdziły sens takiej funkcji.

Sonda
Czy Facebook może być w przyszłości czymś w rodzaju osobistej gazety?
  • tak
  • raczej tak
  • raczej nie
  • nie
wyniki  komentarze

Facebook niczym Twitter

Facebook twierdzi, że szykowane zmiany są odpowiedzią na potrzeby użytkowników. Nietrudno jednak zauważyć, że ma to związek z ambicjami Facebooka, który chce być czymś więcej niż typową społecznościówką do dzielenia się fotografiami z wakacji. Facebook chce przejąć rolę Twittera. Chce być źródłem wiadomości i informacji, a nawet czymś w rodzaju spersonalizowanej gazety.

Właśnie w tym celu Facebook wprowadził hashtagi. Również w tym celu Facebook udostępnił narzędzia do śledzenia wpisów na dany temat i publikowania statystyk np. w telewizji. Nawet zwiększone przyzwolenie Facebooka na prezentowanie treści drastycznych uznano za element tych zmian. Były też doniesienia o rozwijaniu przez Facebooka własnego czytnika newsów albo funkcji zachowywania artykułów do przeczytania na później.


  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy