Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Europa Wschodnia napędza mobilny internet

13-01-2012, 21:27

Dane zgromadzone dzięki gemiusTraffic pokazują, że udział odsłon stron internetowych generowanych za pomocą urządzeń mobilnych jest wciąż mniejszy, niż udział odsłon wykonywanych za pomocą komputerów stacjonarnych. Takiego wyniku można się spodziewać, jednak - co ważne - udział odsłon mobilnych dynamicznie rośnie.

W sierpniu 2011 r. w krajach regionu CEE, objętych badaniami Gemius, udział odsłon mobilnych wahał się w granicach 2 proc. Wyjątkiem był rynek słowacki, gdzie 4 proc. wszystkich odsłon stron internetowych zostało wygenerowanych przez użytkowników urządzeń mobilnych.

Warto zauważyć, że udział odsłon mobilnych w regionie CEE, jeszcze rok wcześniej był znacznie niższy i wynosił, np. 0,87 proc. na Ukrainie i 1,87 proc. na Słowacji. Podobny trend można zaobserwować w krajach Europy Zachodniej – przykładem może być tutaj Dania, gdzie we wrześniu 2011 r. udział odsłon mobilnych wynosił 2,2 proc., a rok później już 7 proc.

Udział odsłon wykonanych za pomocą urządzeń mobilnych w wybranych krajach,  w których realizowane są badania Gemius
fot. Gemius - Udział odsłon wykonanych za pomocą urządzeń mobilnych w wybranych krajach, w których realizowane są badania Gemius
Jeśli przeanalizujemy, za pomocą jakich urządzeń mobilnych internauci łączą się z siecią, niekwestionowanym liderem w krajach regionu CEE w 2011 r. był iPad. Ponad jedna piąta odsłon stron internetowych dokonanych w krajach, dla których dostępny jest serwis gemiusRanking, dokonana została właśnie za pomocą iPada. Warto podkreślić, że wyniki dla tego urządzenia rosną systematycznie – o około 8 punktów procentowych między styczniem a wrześniem 2011 r.

Powyższą tendencję można zaobserwować we wszystkich krajach regionu poza Bułgarią, Słowacją i Węgrami, gdzie pozycję lidera zajmuje iPhone. W większości analizowanych przez Gemius krajach iPhone zajmuje II miejsce pod względem liczby odsłon stron WWW generowanych za jego pomocą. Z kolei urządzenia marki Samsung – GT-i9000 (Galaxy S) oraz GT-i9100 (Galaxy SII) – pod względem liczby generowanych odsłon dzieli od lidera aż 18 punktów procentowych.

Czytaj też: Wi-Fi w automacie z napojami - to ma sens

Średnia liczba odsłon generowanych przez urządzenia mobilne i PC z uwzględnieniem pory dnia, w krajach objętych badaniami Gemius (Słowenia, Bułgaria, Rosja, Polska, Czechy, Węgry, Ukraina i Słowacja)
fot. Gemius - Średnia liczba odsłon generowanych przez urządzenia mobilne i PC z uwzględnieniem pory dnia, w krajach objętych badaniami Gemius (Słowenia, Bułgaria, Rosja, Polska, Czechy, Węgry, Ukraina i Słowacja)
Wzorzec korzystania z internetu przez użytkowników urządzeń mobilnych różni się od aktywności internautów łączących się z siecią za pomocą komputerów stacjonarnych. Dane zebrane w serwisach gemiusRanking w Polsce, Słowenii, Bułgarii, Rosji, Czechach, na Węgrzech, Ukrainie i Słowacji, pokazują, że internauci, łączący się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych są aktywni głównie o poranku, a największą liczbę odsłon mobilnych odnotowywano około godz. 9.00 czasu środkowoeuropejskiego. Przeciętni internauci rozpoczynali dzień, łącząc się z internetem przez urządzenia mobilne, by potem korzystać z komputera stacjonarnego, a dzień kończyli również z „internetem w komórce”. Ta prawidłowość może stanowić wskazówkę dla reklamodawców i pomóc im przygotować taką formę przekazu reklamowego, żeby dotarła do jak największej liczby internautów.

W krajach Europy Środkowo-Wschodniej mobilny dostęp do internetu zyskuje coraz większą popularność dzięki łatwemu dostępowi i coraz niższym cenom urządzeń mobilnych oraz poprawie szybkości połączeń i transferu danych. O stałym wzroście tego rynku świadczą również zwiększający się ruch na stronach internetowych generowany przez urządzenia mobilne, coraz większe zaangażowanie użytkowników i wzrastający procent odsłon generowanych przez urządzenia mobilne. Jeszcze kilka lat temu branża internetowa ostrożnie podejmowała decyzje o inwestycjach w tworzenie kreacji reklamowych i aplikacji na urządzenia mobilne. Obecnie stanowią one istotną, szybko rozwijającą się gałąź branży nowoczesnych technologii i zmieniły sposób, w jaki korzystamy z sieci.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Samsung



fot. HONOR








fot. Freepik