Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W przeddzień rozpoczęcia mistrzostw Europy w piłce nożnej coraz więcej Polaków zadaje sobie pytanie, jak będzie przebiegał turniej, jak daleko zajdą nasi piłkarze oraz kto zostanie mistrzem. A jak wygląda Euro 2012 z perspektywy treści zaindeksowanych w wyszukiwarce Google?

Euro 2012 z perspektywy wyszukiwarki Google - infografika
fot. - Euro 2012 z perspektywy wyszukiwarki Google - infografika
Aby znaleźć odpowiedź na to pytanie, przeanalizowano słowa kluczowe powiązane z Euro, jakie są wysyłane do wyszukiwarki, pod kątem ich rodzajów, liczby zapytań, a także pod kątem demograficznym. Dodatkowo porównana została liczba zaindeksowanych różnych rodzajów dokumentów w wyszukiwarce Google dotyczących Euro 2012 w zależności od rodzaju treści, a także spróbowano odpowiedzieć na pytanie, kto wygra Euro 2012 na podstawie liczby wyników zwracanych na określoną frazę przez wyszukiwarkę.

Demografia

W celu wyznaczenia słów związanych z turniejem Euro 2012 w poszczególnych krajach wykorzystano narzędzie Google Global Market Finder. Więcej informacji o narzędziu można znaleźć na polskim blogu Google.

Najwięcej zapytań dotyczących turnieju wpisywanych jest w Niemczech – średnio prawie 700 tys. zapytań (w dopasowaniu szerokim) w miesiącu. Na 2 miejscu plasuje się Polska z liczbą 450 tys. zapytań, kolejna jest Wielka Brytania generująca około 300 tys. zapytań. W dalszej kolejności pod kątem liczby zapytań plasują się Francja, Ukraina, Holandia i Hiszpania.

Mapa Europy pod kątem liczby zapytań według Google Global Market Finder prezentuje się następująco (im ciemniejszy kolor, tym większe zainteresowanie turniejem):

Zainteresowanie turniejem według Google Global Market Finder

Liczba zapytań

Sumarycznie w Europie w ciągu ostatnich 12 miesięcy wysyłane było średnio 3 mln zapytań dotyczących Euro 2012 do wyszukiwarki Google. Za pomocą narzędzia Google Insight for Search można zauważyć, także na przykładzie Euro 2008, że w maju liczba zapytań wzrasta około pięciokrotnie, a w czerwcu może wzrosnąć nawet dziesięciokrotnie, co daje ponad 27 mln zapytań w miesiącu!

Chmura najpopularniejszych fraz kluczowych

Bazując na narzędziu Google Keyword Tool External, uzyskano najczęściej wyszukiwane frazy dotyczące Euro 2012. Bazująca na nim chmura fraz kluczowych, kształtom odpowiadająca granicom administracyjnym Polski i Ukrainy, jest następująca:

Chmura najpopularniejszych fraz kluczowych 

Liczba zaindeksowanych stron dla poszczególnych typów treści

Za pomocą operatora allintitle przeanalizowano liczbę zaindeksowanych podstron, które w swoim tytule zawierają frazę „euro 2012”. Wyszukiwarka Google zawiera zaindeksowanych 12 mln podstron, w tym ponad 2 mln obrazów, ponad 1,4 mln filmów, ponad 400 tys. postów na forach i prawie 50 tys. artykułów – wiadomości.

Klasyfikacja turnieju Euro 2012

W celu wytypowania zwycięzcy i ustalenia końcowej klasyfikacji porównano liczbę stron zaindeksowanych w Google w ramach dyskusji odpowiadających zapytaniu:

"who will win euro 2012" [państwo]

ograniczonemu do domen typu .com, np.:

"who will win euro 2012" germany site:.com

Analizując wyniki zapytań dotyczące krajów zakwalifikowanych do turnieju, można wywnioskować, że Mistrzem Europy zostanie drużyna Niemiec. Pełna klasyfikacja jest następująca:

Klasyfikacja wg liczby wyników Google

Uzyskane w ten sposób wyniki niewiele różnią się od wyników badań statystycznych doktora Achima Zeileisa z Uniwersytetu w Insbrucku, według których Mistrzem Europy zostanie Hiszpania, a po niej Niemcy. Na trzecim miejscu uplasuje się Holandia, wykluczając tym samym sukces reprezentacji Włoch, na czwartym i piątym miejscu odpowiednio Anglia i Francja (zmiana kolejności w porównaniu do analizy wyników Google).

Biorąc pod uwagę powyższą klasyfikację i terminarz spotkań, nasza drużyna zmierzy się w ćwierćfinale z Niemcami, Rosja z Holandią, Hiszpania z Anglią, Francja z Niemcami. W półfinale Hiszpania pokona Holandię, a Niemcy reprezentację Włoch.

Miłosz Woźniak, SEMtec

Czytaj także: Nie linkuj do strony UEFA bez pisemnego pozwolenia!


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *