Ericsson: Zysk o 220 proc. w górę

29-04-2011, 07:39

Dzięki silnemu zapotrzebowaniu na rozwiązania sieciowe Ericsson pochwalił się nie tylko przyzwoitym wzrostem przychodów, ale także gwałtownym wzrostem zysku netto.

Ericsson, szwedzka firma z branży telekomunikacyjnej, opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2011 roku. Może się ona pochwalić silnym, 17-procentowym, wzrostem przychodów. W okresie styczeń-marzec br. wyniosły one 53,0 mld SEK (23,3 mld PLN) wobec 45,1 mld SEK (19,8 mld PLN) rok wcześniej. Marżę brutto utrzymano na wysokim poziomie 38,5 proc.

>> Czytaj także: Voice over LTE, czyli jakość rozmów nie z tej ziemi?

Udało się to osiągnąć przy 14-procentowym wzroście kosztów sprzedaży - wyniosły one 32,6 mld SEK (14,3 mld PLN). Wartym odnotowania jest fakt, że koszty operacyjne spadły o 1 proc., do poziomu 14,4 mld SEK (6,3 mld PLN). O 6 proc., do 8,0 mld SEK (3,5 mld PLN) wzrosły wydatki na badania i rozwój, natomiast administracyjne skurczyły się do 6,4 mld SEK (2,8 mld PLN), czyli o 8 proc.

Zysk operacyjny wyniósł 6,3 mld SEK (2,8 mld PLN), co oznacza wzrost o 39 proc. rok do roku. Z kolei zysk netto zwiększył się aż o 220 proc., osiągając w pierwszym kwartale br. wartość 4,1 mld SEK (1,8 mld PLN).

Hans Vestberg, dyrektor generalny firmy, powiedział, że tak dobre wyniki to zasługa przede wszystkim silnego zapotrzebowania na internet mobilny, a także stacje radiowe RBS 6000.

Duży wpływ na osiągnięcie bardzo wysokiego zysku leży w dziale Sieci, który zanotował 35-procentowy wzrost przychodów. Pięć z dziesięciu regionów pokazało wzrost przychodów. Najwyższe zapotrzebowanie zaobserwowano w Stanach Zjednoczonych, Indiach, Japonii, Korei Południowej oraz Rosji.

>> Czytaj także: Podwojenie liczby mobilnych internautów w roku 2011?

Firma poinformowała, że marcowe trzęsienie ziemi i tsunami w Japonii nie wywarły negatywnego wpływu na jej sprzedaż. Niemniej jednak Ericsson spodziewa się opóźnień w dostawach niektórych produktów z Kraju Kwitnącej Wiśni. Dlatego też podjęte zostały działania mające na celu zminimalizowanie negatywnych skutków dla klientów. W tym celu poszukiwane i wdrażane są alternatywne komponenty, zwiększono także zamówienia od dostawców zapasowych.

>> Czytaj także: Sony Ericsson: Brakuje nam komponentów do telefonów


Źródło: Ericsson
Tematy pokrewne:  

tag wyniki finansowetag Ericsson
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Styczeń 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031