Era zmieniła jednak regulamin

07-05-2009, 20:22

Sąd drugiej instancji uznał, że Polska Telefonia Cyfrowa dokonała w 2007 roku zmiany regulaminu i powinna była poinformować swoich abonentów o możliwości wypowiedzenia umowy bez negatywnch konsekwencji.

Przeszło dwuletni spór między Polską Telefonią Cyfrową a Urzędem Komunikacji Elektronicznej dobiegł końca. Na początku 2007 roku operator sieci Era dokonał "uzupełnienia przepisów", utrzymywał jednak, że operacja ta nie była zmianą regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Z tego też względu firma odmówiła klientom prawa do wypowiedzenia umowy bez konsekwencji.

Urząd Komunikacji Elektronicznej nie podzielił tej interpretacji operatora i nałożył na niego karę w wysokości 2 milionów złotych. Firma, stojąc na stanowisku, że ma rację, zaskarżyła decyzję Prezesa UKE do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten decyzję Anny Streżyńskiej podtrzymał. Wniesienie apelacji do Sądu Apelacyjnego także nie przyniosło korzystnego dla PTC rozstrzygnięcia.

Polska Telefonia Cyfrowa próbowała dowieść, że SOKiK nieprawidłowo dokonał oceny sytuacji, kwalifikując "uzupełnienie przepisów" jako zmianę regulaminu świadczenia usług. Sąd Apelacyjny podzielił zdanie sądu niższej instancji co do istoty problemu i naruszenia prawa, ale przez operatora.

W orzeczeniu podkreślono, że jakakolwiek zmiana regulaminu, niezależnie od jej zakresu czy charakteru, daje abonentom prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych bez negatywnych dla nich konsekwencji.


Źródło: UKE
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31