Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Przejęcie lidera polskiego rynku kosztowało spółkę 7,6 mln złotych. Grupa EMF liczy, że dzięki tej transakcji umocni swoją pozycję na rynku cyfrowego kontentu.

Grupa Empik Media & Fashion S.A. (EMF) poinformowała wczoraj o nabyciu za kwotę 7,6 mln złotych pakietu kontrolnego 61,49 proc. akcji spółki e-Muzyka S.A., lidera polskiego rynku muzyki cyfrowej. Umowa zawarta między EMF a prezesem Robertem "Grażdanem" Knaziem gwarantuje temu drugiemu zachowanie stanowiska. Ponadto EMF ma prawo wykupu dalszych 14,63 proc. akcji należących do Knazia.

W komunikacie prasowym podkreślono, że akwizycja ta jest realizacją strategii rozwoju kanału sprzedaży internetowej Grupy. EMF ma ambicję przedstawienia polskim konsumentom szerokiej oferty kontentu cyfrowego związanego z kulturą i rozrywką. W tym też celu w kwietniu zeszłego roku Empik objął 51 proc. udziałów w firmie Virtualo, specjalizującej się w sprzedaży książek elektronicznych.

>> Czytaj więcej: Ebooki: Empik i Virtualo rozruszają rynek?

Sonda
Kupujesz cyfrową muzykę?
  • tak
  • nie
wyniki  komentarze

Spółka liczy, że dzięki przejęciu e-Muzyki umocni swoją pozycję na rynku rozrywki cyfrowej. Rozpoznawalność marki Empiku oraz jego potencjału sprzedażowego powinno pozytywnie wpłynąć na sprzedaż muzyki cyfrowej, a także na pozyskanie nowych kanałów jej dystrybucji. Empik zapewnia, że e-Muzyka dalej skupiać się będzie na pozyskiwaniu nowych partnerów biznesowych (jednym z nich jest Polkomtel, korzystający z jej zasobów na potrzeby Muzodajni), przede wszystkim operatorów telefonii komórkowej, telewizji kablowych i dystrybutorów detalicznych.

- Pozyskanie EMF jako inwestora strategicznego stanowi kolejny kluczowy etap w rozwoju e-Muzyki i otwiera przed nami wiele możliwości. Połączenie know-how i technologii, jakimi dysponuje e-Muzyka, z doświadczeniem, pozycją i potencjałem inwestycyjnym EM&F, daje nam możliwość wykorzystania kluczowych synergii i znaczącego zwiększenia przewagi konkurencyjnej - powiedział Knaź.

Głównym celem w ramach realizacji strategii dalej wydaje się jednak przejęcie Merlina. Podjęta próba została storpedowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który stwierdził, że w wyniku przejęcia doszłoby do ograniczenia konkurencji na krajowych rynkach detalicznej sprzedaży internetowej książek niespecjalistycznych oraz płyt z muzyką. Spółka zapowiedziała jednak odwołanie od tej decyzji.

>> Czytaj więcej: Empik będzie walczył o Merlina - odwoła się od decyzji UOKiK zakazującej przejęcie


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag przejęciatag muzykatag EMPiKtag e-Muzyka