Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Elektroniczne usługi dla powiatu wrocławskiego

23-09-2010, 07:02

Starostwo Powiatowe we Wrocławiu wraz z 7 gminami sięgnęło po unijne pieniądze na e-usługi. Za pieniądze z Brukseli samorządy będą wprowadzać i zwiększać dostępność elektronicznych usług dla mieszkańców i podmiotów gospodarczych powiatu wrocławskiego.

- Samorządy w Polsce z różnym skutkiem stosują nowoczesne rozwiązania informatyczne w zakresie udostępnienia elektronicznych usług dla mieszkańców czy podmiotów gospodarczych – stwierdza Piotr Musztyfaga z firmy MIS SA, doradca ds. kluczowych klientów. Chodzi o to, by zwiększyć jakość i szybkość obsługi klientów urzędu. Jest to możliwe dzięki wprowadzeniu sprawdzonego rozwiązania - Elektronicznego Obiegu Dokumentów i Spraw, jaki oferuje firma MIS – dodaje.

>> Czytaj też: System informatyczny usprawni pracę w ochronie środowiska

Sonda
Czy wdrożenia e-usług w urzędach to dobre konsumowanie dotacji?
  • Tak
  • Nie
  • Nie mam zdania
wyniki  komentarze

Po rozbudowie oprogramowania w starostwie powiatu wrocławskiego oraz w Sobótce, Czernicy, Żórawinie, Kobierzycach, Jordanowie Śląskim, Kątach Wrocławskich i Mietkowie każdy z urzędów w pełni wykorzystywać będzie Elektroniczny Obieg Dokumentów i Spraw. Klienci urzędów będą mogli składać wnioski do urzędów za pośrednictwem platformy e-PUAP oraz sprawdzać status rozpatrywanych spraw przez stronę internetową BIP. W przypadku tego projektu znacząco podniesiemy poziom dostępności usług elektronicznych dla mieszkańców, umożliwiając kontakt nawet poza godzinami urzędowania – mówi Piotr Musztyfaga.

Samorządy zastosują również inne narzędzia informatyczne firmy MIS, wspierające pracę np. system do zarządzania nieobecnościami budżetem zadaniowym oraz do tworzenia ocen pracowniczych. Wdrożenie powinno zakończyć się w listopadzie.

>> Czytaj też: Workflow dla MSZ za 15 mln zł

Takie współdziałanie jest korzystne zwłaszcza w dobie kryzysu, ponieważ przeprowadzamy jedno wdrożenie zamiast ośmiu. To pozwala oszczędzić czas i pieniądze, a przede wszystkim wpływa na rozwój regionu – komentuje Paweł Wardęga, sekretarz powiatu wrocławskiego. Wdrożenie systemu MIS SA, umożliwiającego funkcjonowanie e-usług, kosztować będzie ok. 0,5 mln zł. Koszt całego projektu na rozbudowę infrastruktury teleinformatycznej przekracza 8 mln zł. Samorządy razem zdobyły dotacje nie tylko na oprogramowanie, Unia Europejska sfinansuje jeszcze m.in. zakup niezbędnego sprzętu i licencji.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR