E-sklepy z kawą i herbatą to przyszłościowy biznes?

12-08-2010, 14:10

O tym, czy warto poszukiwać inwestorów dla swoich sklepów internetowych, a także jakie są tego efekty, rozmawiamy z Kamilem Matysikiem.

Jak informowaliśmy niedawno w Dzienniku Internautów, spółka Red Sky (właściciel między innymi międzynarodowego serwisu FilesTube) przejęła część udziałów w Etin Group Sp. z o.o., właścicielu sklepów internetowych z kawą, herbatą i ziołami. W poniższym wywiadzie odsłaniamy kulisy całej operacji.

Dziennik Internautów (DI): Napisz kilka słów o sobie, a także na temat tego, czym się obecnie zajmujesz.

Kamil Matysik na ShopCamp
fot. - Kamil Matysik na ShopCamp
Kamil Matysik (KM): Jestem współtwórcą i współwłaścicielem sklepów internetowych KrainaHerbaty.pl, KrainaZiół.pl i KrainaKawy.pl. Obecnie moim głównym zajęciem jest udoskonalanie i rozwijanie stworzonego biznesu, a także realizacja celów postawionych firmie przy okazji sprzedaży części udziałów.

DI: Skąd pomysł na sprzedaż akurat herbaty, kawy i ziół?

KM: Przypadkowo, wędrując po zagranicznej sieci, trafiłem na artykuł o największym w USA sklepie z herbatami... i od razu wpisałem to hasło w Google. Okazało się, że działają u nas tylko 2 sklepy tego typu i żaden nie wydał mi się silnym potencjalnym konkurentem. Pół roku później zaczęła działać KrainaHerbaty.pl. Kolejne dwa sklepy były naturalnym dopełnieniem oferty.

>>Czytaj także: FilesTube - Wyszukiwarka znana lepiej Amerykanom niż Polakom

DI: Dlaczego postanowiłeś poszukać sobie dodatkowego partnera do swojego biznesu? Sklepy nie rozwijały się tak szybko, jak byś tego chciał?

KM: Wprost przeciwnie - biznes rozwijał się dynamicznie i szczerze mówiąc, nie myśleliśmy o poszukiwaniach partnera biznesowego, to Red Sky zwrócił uwagę na możliwości i potencjał naszej firmy. Po krótkich rozmowach okazało się, iż po nawiązaniu współpracy możemy bardzo dobrze wykorzystać efekt synergii.

Red Sky jako duży i doświadczony gracz na rynku międzynarodowym skutecznie pomoże nam w realizacji ambitnych celów, które przed sobą stawiamy. Bez tej inwestycji rozwijalibyśmy się dalej dynamicznie, dużo później osiągnęlibyśmy jednak cele i możliwe, że zrezygnowalibyśmy z części projektów.

DI: Jakie będą efekty podjęcia współpracy z właścicielami Filestube? Użytkowników czekają pozytywne niespodzianki?

KM: Oczywiście – inwestycja pozwoli nam na szybkie rozszerzenie asortymentu oraz wprowadzenie wielu udogodnień, które na pewno klientom przypadną do gustu. Dodatkowo obecnie jesteśmy w stanie dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów również na rynkach zagranicznych.

DI: Zamierzacie wkroczyć na zagraniczne rynki czy skupiacie się na lokalnym?

KM: Tak jak wspomniałem w poprzedniej odpowiedzi, ekspansja na rynki zagraniczne jest częścią zaplanowanej strategii. Pierwszy okres to jednak faktycznie przede wszystkim zdynamizowanie działań na rynku polskim. Mamy jeszcze dużo do zrobienia i wiele ciekawych projektów do wdrożenia. Dodatkowo uważamy, że jeszcze spory kawałek rynku herbaciano-kawowego jest do zagospodarowania i przede wszystkim na tym się obecnie skupiamy.

Sonda
Kupujesz w sklepach internetowych?
  • Tak
  • Nie
  • Nie wiem
wyniki  komentarze

DI: Czemu akurat wami zainteresowało się Red Sky? Jesteście aż tak przyszłościowi?

KM: Myślę, że sam fakt tego, iż do inwestycji doszło, odpowiada na to pytanie. Red Sky zauważył duży potencjał w prowadzonych przez nas sklepach i równie duże możliwości rozwoju. Możliwości te są zresztą powiązane z doświadczeniem naszego inwestora. Jak już wspomniałem, planujemy ekspansję na rynki zagraniczne, a Red Sky ma w tym temacie zarówno duże możliwości, jak i doświadczenie. Łącząc te dwa fakty, nasz inwestor doszedł do wniosku, iż inwestując w nas i pomagając nam również pozafinansowo, osiągniemy bardzo satysfakcjonujące wyniki finansowe.

DI: Polecałbyś także innym niewielkim sklepom poszukiwanie strategicznych partnerów czy może podobne efekty można osiągnąć także samemu, jednak w dłuższym okresie czasu?

KM: To zależy od konkretnego przypadku. Inwestora nie można szukać na siłę, byle tylko zdobyć dodatkowe pieniądze. Trzeba mieć ku temu wyraźny określony powód. Jeżeli stawiamy przed sobą cele, które jak się okazuje, wymagają zaangażowania środków, których nie posiadamy, czy to materialnych, czy niematerialnych – jest to powód do poszukiwania partnerów. Jeżeli pozyskane środki miałby zostać przejedzone, to oczywiście tego typu działanie nie ma sensu. Rozwijać się można bez zastrzyków pieniężnych, co udowadnia wiele sklepów, choć rozwój taki oczywiście będzie wolniejszy.

DI: Dziękujemy za rozmowę!

>> Czytaj także: Właściciel FilesTube przejmuje udziały w spółce Etin Group


Źródło: DI24.pl
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Czerwiec 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930