E-mail marketing - jak z niego korzystać, by był skuteczny?

09-08-2017, 11:35

Nikt z nas nie wyobraża sobie funkcjonowania bez posiadania elektronicznej skrzynki pocztowej. Wirtualne wiadomości wyparły pocztę tradycyjną, która jest wolniejsza i częściej zawodzi. Przy ich pomocy można bezpośrednio docierać do wszystkich, o każdej porze dnia i nocy. Można wykorzystywać je także do kampanii e-mail marketingowych, które są nie tylko tanie, ale też skuteczne. Rezultaty współczesnych kampanii e-mail marketingowych w dużej mierze zależą od automatyzacji i optymalizacji istniejących już rozwiązań. Sprawdź, o czym musisz pamiętać, aby wzbudzić zainteresowanie swoją ofertą i uatrakcyjnić przekaz marketingowy.

e-mail marketing

Stwórz bazę adresów

E-mail marketing będzie skuteczny jedynie wtedy, gdy dotrze do odpowiedniego odbiorcy. Nie ma sensu wystosowywać wiadomości do wszystkich licząc na to, że być może skusi ich nasza oferta. Nikt z nas nie lubi spamu, a co rusz pojawiające się niechciane wiadomości w skrzynce pocztowej mogą jedynie zdenerwować.

Mówią, że najlepsze i najbardziej wartościowe bazy „tworzą się same”. A wszystko to za pośrednictwem newslettera, który warto posiadać. Jeśli do naszego newslettera zapisze się nowy odbiorca, znaczy to dla nas tyle, że widzi on w swoim działaniu jakiś cel. Chce otrzymywać od nas powiadomienia i informacje o nowościach w naszej ofercie. Zachętą do zapisania się do newslettera może być kod rabatowy na pierwsze zakupy lub ekskluzywne oferty, które w przyszłości będą trafiać na skrzynkę subskrybenta.


Zachęć i komunikuj się

Odbiorca, który zdecydował się zapisać do newslettera, ma dostęp do indywidualnych treści, zniżek, kodów rabatowych czy też poradników. Twoim zadaniem jest w jasny i prosty sposób zakomunikować odbiorcom, co zyskają dzięki zapisaniu się na naszą listę. Nie da się ukryć, że ludzie zazwyczaj robią to dla własnych korzyści. Mało kto udostępni nam swój adres e-mail, jeśli nie ma w tym interesu.

Stworzyłeś bazę adresów, z których będziesz mógł korzystać? Nie pozostaje Ci nic innego, jak dopasować sposób komunikacji do swoich odbiorców. Będziesz musiał przyłożyć dużą wagę do dobieranych zdjęć i treści, które będą trafiać na ich skrzynki. Każdy e-mail powinien zachęcać do interakcji, a także zamieszczać CTA, które będzie jasne i widoczne. Dodatkowo miej na uwadze, że raz pozyskanego odbiorcę w każdej chwili możesz stracić, jeśli zrezygnuje on z subskrypcji newslettera.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy
To warto przeczytać

fot. LeslieAnn

















RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Lipiec 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Serwisy specjalne: