E-mail marketing - jak z niego korzystać, by był skuteczny?

09-08-2017, 11:35

Nikt z nas nie wyobraża sobie funkcjonowania bez posiadania elektronicznej skrzynki pocztowej. Wirtualne wiadomości wyparły pocztę tradycyjną, która jest wolniejsza i częściej zawodzi. Przy ich pomocy można bezpośrednio docierać do wszystkich, o każdej porze dnia i nocy. Można wykorzystywać je także do kampanii e-mail marketingowych, które są nie tylko tanie, ale też skuteczne. Rezultaty współczesnych kampanii e-mail marketingowych w dużej mierze zależą od automatyzacji i optymalizacji istniejących już rozwiązań. Sprawdź, o czym musisz pamiętać, aby wzbudzić zainteresowanie swoją ofertą i uatrakcyjnić przekaz marketingowy.

e-mail marketing

Stwórz bazę adresów

E-mail marketing będzie skuteczny jedynie wtedy, gdy dotrze do odpowiedniego odbiorcy. Nie ma sensu wystosowywać wiadomości do wszystkich licząc na to, że być może skusi ich nasza oferta. Nikt z nas nie lubi spamu, a co rusz pojawiające się niechciane wiadomości w skrzynce pocztowej mogą jedynie zdenerwować.

Mówią, że najlepsze i najbardziej wartościowe bazy „tworzą się same”. A wszystko to za pośrednictwem newslettera, który warto posiadać. Jeśli do naszego newslettera zapisze się nowy odbiorca, znaczy to dla nas tyle, że widzi on w swoim działaniu jakiś cel. Chce otrzymywać od nas powiadomienia i informacje o nowościach w naszej ofercie. Zachętą do zapisania się do newslettera może być kod rabatowy na pierwsze zakupy lub ekskluzywne oferty, które w przyszłości będą trafiać na skrzynkę subskrybenta.


Zachęć i komunikuj się

Odbiorca, który zdecydował się zapisać do newslettera, ma dostęp do indywidualnych treści, zniżek, kodów rabatowych czy też poradników. Twoim zadaniem jest w jasny i prosty sposób zakomunikować odbiorcom, co zyskają dzięki zapisaniu się na naszą listę. Nie da się ukryć, że ludzie zazwyczaj robią to dla własnych korzyści. Mało kto udostępni nam swój adres e-mail, jeśli nie ma w tym interesu.

Stworzyłeś bazę adresów, z których będziesz mógł korzystać? Nie pozostaje Ci nic innego, jak dopasować sposób komunikacji do swoich odbiorców. Będziesz musiał przyłożyć dużą wagę do dobieranych zdjęć i treści, które będą trafiać na ich skrzynki. Każdy e-mail powinien zachęcać do interakcji, a także zamieszczać CTA, które będzie jasne i widoczne. Dodatkowo miej na uwadze, że raz pozyskanego odbiorcę w każdej chwili możesz stracić, jeśli zrezygnuje on z subskrypcji newslettera.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl
Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy
To warto przeczytać



fot. Geralt





fot. geralt


RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2017»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2017 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.