Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

E-hazard nie taki ważny dla Polaków

04-12-2009, 12:08

Tylko 5% polskich internautów skorzystało z usług hazardowych w internecie w 2009 roku – tak wynika z badań D-Link Technology Trend. Rodzi się więc ciekawe pytanie: czy pośpiech przy wprowadzaniu przepisów związanych z Rejestrem Stron i Usług Niedozwolonych rzeczywiście jest uzasadniony?

Politycy chcą sprawić wrażenie, że hazard w internecie to ogromny problem społeczny. Dzięki temu można uzasadnić wprowadzenie Rejestru Stron i Usług niedozwolonych, a więc cenzurowanie sieci. Rząd chciał, aby nowe przepisy stały się prawem szybko i bez konsultacji. Z badań D-Link Technology Trend wynika jednak, że to nie taki palący problem.

>>> Czytaj: Rządowi bardzo śpieszno do cenzurowania sieci

Z opublikowanych danych wynika, że 89% polskich internautów w ogóle nie zetknęło się z hazardem online. Oznacza to, że ani nie widzieli reklam tego typu usług, ani nie grali w internetowym kasynie, ani nie obstawiali zakładów u bukmacherów.

Tylko 6% badanych zetknęło się z reklamami e-kasyn, 3% obstawiło zakłady w serwisach bukmacherskich, a 2% zagrało w internetowym kasynie.

Autorzy badania D-Link Technology Trend zapytali również Polaków, czy hazardu w internecie należy zakazać. Blisko połowa ankietowanych (42%) nie ma zdania lub nie chce się na ten temat jednoznacznie wypowiadać. Co piąty pytany (21%) uważa, że hazard powinien działać na niezmienionych zasadach. Za zdecydowaną delegalizacją usług hazardowych w internecie opowiada się co trzeci Polak (36%).

Opinie Polaków dotyczące e-hazardu są więc podzielone, ale nawet w przypadku odpowiedzi na drugie pytanie nie stanowią uzasadnienia dla tworzenia prawa w trybie przyspieszonym i bez pytania o zdanie zainteresowanych.

>>> Czytaj: Rejestr Stron i Usług Niedozwolonych - poznaj szczegóły

Badanie D-Link Technology Trend ma charakter cykliczny i sprawdza nastawienie Polaków do nowych technologii. Prowadzone jest w oparciu o bezpośrednie wywiady ankieterskie w domach respondentów na ogólnopolskiej próbie ok. 1000 osób, reprezentatywnej dla populacji Polaków w wieku 15 lat i więcej. Niniejsze badanie zostało zrealizowane w dniach 19-24 listopada 2009 r.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR