Dźwięk w reklamach tylko na życzenie odbiorcy

08-06-2010, 19:46

Jednoznacznie opisany, umieszczony w jednym miejscu i klikalny krzyżyk do zamykania wyskakujących reklam oraz dźwięk w reklamach uruchamiany tylko na życzenie internauty. IAB Polska chce, by od września na polskim rynku reklamy internetowej zapanowały jednolite - pod względem wagi, wymiarów, sposobu wyświetlania i nazewnictwa - reguły emisji reklam graficznych i multimedialnych.

Dokument opisujący standard najbardziej popularnych formatów reklamy graficznej jest kierowany przede wszystkim do reklamodawców i agencji interaktywnych - informują przedstawiciele IAB Polska. Standard ma ułatwić im tworzenie kreacji reklamowych "poprzez zestawienie minimalnych, wspólnych dla wydawców internetowych wymagań, jakie kreacja powinna spełniać, żeby mogła być wyemitowana u tych wydawców, którzy stosują się do standardu".

Dokument ujednolica nazewnictwo, wymiary oraz wagę następujących formatów reklamy: billboard, rectangle, skyscraper, halfpage, brandmark, toplayer, reklam wideo, reklam scrollowanych.

Zamykacz ma być widoczny i klikalny

Co ważne, szczególnie dla użytkowników serwisów, którzy wyświetlają reklamy w swoich przeglądarkach, IAB Polska jednoznacznie określił także, jak ma wyglądać tzw. "zamykacz" reklam intruzywnych. Według udostępnionego dokumentu ma to być widoczny i klikalny na całej powierzchni napisu obszar "zamknij X", umieszczony na nieprzezroczystym tle, w prawym górnym rogu kreacji. Napis "zamknij" powinien być stworzony czcionką o minimalnym rozmiarze 12 px, a "krzyżyk" powinien być wielkości min. 14x14 px.

Dźwięk w reklamie tylko na życzenie internauty

Kolejne istotne zalecenie IAB Polska dotyczy reklam wideo oraz dźwiękowych. W przypadku reklam wideo maksymalna długość spotu to 30 sekund. Odtwarzacz emitujący reklamę wideo powinien mieć przyciski Stop i Mute (wycisz). W przypadku dźwięku - nie może on być uruchamiany samoistnie, tylko przez użytkownika, jeśli będzie miał takie życzenie. Oznacza to, że kreacje wideo mogą być uruchamiane automatycznie, ale z wyciszonym dźwiękiem!

- Standard reklamy display jest dużym krokiem w rozwoju branży interaktywnej w Polsce. Reguluje rynek klient/agencja. Główne korzyści z wprowadzenia standardu widzę dla klientów, którzy przygotowując kreację, zaoszczędzą czas oraz pieniądze. Powyższe ułatwienia związane są także z pracą agencji kreatywnych, których ww. standard dotyczy - mówi Tomasz Rzepniewski z MEC Interaction.

IAB Polska wyznaczył okres przejściowy na dostosowanie się do nowych standardów na 31 sierpnia br. Od 1 września 2010 standard ma już obowiązywać wydawnictwa. Te, które dostosują swoje powierzchnie reklamowe do proponowanego dokumentu, otrzymają certyfikat IAB Polska. 

Standard jest wzorowany na parametrach banerów obowiązujących na świecie. Nad dokumentem pracowali członkowie grupy IAB Polska "Brand advertising": wydawcy, sieci. Dokument był także konsultowany z domami mediowymi i agencjami kreatywnymi - informują przedstawiciele organizacji.

Dokument można pobrać ze strony IAB Polska (PDF).


Źródło: IAB Polska
  
znajdź w serwisie



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Maj 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031