Druga pozycja w AdWords jest najlepsza

21-05-2011, 16:14

Wbrew pozorom pierwsze wyniki w AdWords wcale nie przykuwają największej uwagi internautów.

Google wciąż przygotowuje nowe usługi, jednak od wielu lat to reklamy w wyszukiwarce są głównym źródłem dochodów firmy.

>>Czytaj także: Wybuch w fabryce iPadów (wideo)

Sonda
Klikasz w linki reklamowe?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Jak pokazuje badanie Miratech, AdWords, w którym reklamodawcy wydają każdego roku setki milionów dolarów, również może zaskakiwać. Okazuje się, że na liście sponsorowanych linków wyświetlanych przy wielu zapytaniach najdłużej uwagę internautów przykuwa druga pozycja.

Choć przeciętny internauta na pierwszy link spogląda tylko o 18 setnych sekundy krócej, wciąż jest to nieco zaskakujące. Bardziej przewidywalnie użytkownicy zachowują się podczas kontaktu ze zwykłymi linkami (nie tymi sponsorowanymi), gdzie pierwszemu z nich poświęcają niemal dwa razy więcej uwagi niż kolejnemu.

Warto zaznaczyć, że testów dokonywano dwukrotnie, najpierw na grupie 24 ochotników (dziewięciu z Francji, siedmiu z Japonii i ośmiu z Ameryki), a po raz drugi w eksperymencie wzięło udział 10 Francuzów i tyle samo Amerykanów.

O ile więc internauci zwykle ufają rankingowi Google, tak w przypadku linków reklamowych prawa logiki czasem mogą zawodzić.

>>Czytaj także: Zdalnie sterowane żarówki z własnym adresem IP (wideo)


Źródło: Miratech
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Wrzesień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30