Dostawcy reklam nowym celem antypiratów?

30-08-2010, 14:07

Dwie duże wytwórnie filmowe pozwały firmę Triton Media, która miała... wywoływać akty piractwa poprzez świadczenie usług reklamowych. Może to być w USA początek nowej taktyki antypirackiej skierowanej przeciwko tym, którzy pozwalają zarabiać serwisom z treściami naruszającymi prawo autorskie.

O ciekawym pozwie przeciwko Triton Media donosi The Hollywood Reporter. Według jego informacji wspomniana firma została pozwana przez wytwórnie Warner Bros. oraz Walt Disney Co. m.in. za świadczenie usług doradztwa reklamowego dla stron, które ułatwiały dotarcie do materiałów opublikowanych z naruszeniem prawa autorskiego lub same udostępniały takie materiały.

Strony wymienione w pozwie to: www.free-tv-video-online.info, supernovatube.com, donogo.com, watch-movies.net, watch-movies-online.tv, watch-movies-links.net, havenvideo.com oraz piratecity.org.

>>> Czytaj: The Pirate Bay dostaje prośbę o nieusuwanie torrenta

W pozwie czytamy, iż firma Triton Media mogła zarabiać na naruszeniach prawa, wyświetlając reklamy na "pirackich" stronach. Według autorów pozwu Triton Media miała mieć świadomość czerpania zysków z naruszeń i mogła nawet sama uczestniczyć w tych naruszeniach. Na stronach The Hollywood Reporter dostępny jest skan pozwu (zob. także tekst pt. Disney, Warner Bros. sue to stop advertising on pirate websites).

Pozew może być zwiastunem rozszerzenia działalności organizacji antypirackich. Do tej pory skupiały się one na atakowaniu domniemanych użytkowników P2P oraz innych osób publikujących nieautoryzowane pliki. Były też próby wywierania nacisku na dostawców usług internetowych (ISP), aby blokowali oni określone usługi lub wręcz odpowiadali za naruszenia w swojej sieci.

Nowym celem mogą być te firmy, które dostarczają reklamy dla pirackich stron. Wydaje się to logiczne. To właśnie one umożliwiają "pirackim" stronom zarabianie na cudzych dziełach i same odnoszą z tego tytułu korzyści.

Triton Media jest oskarżona nie tylko o świadczenie usług reklamowych, ale także o dokonywanie naruszeń. Firma może więc przegrać, nawet jeśli sąd uzna, że samo doradztwo reklamowe to nic złego. Procesowi w tej sprawie powinny się bacznie przyglądać firmy działające na rynku internetowej reklamy w USA.

>>> Czytaj: Kampanie antypirackie zawodzą, ludzie ściągają coraz więcej


Źródło: THR, TorrentFreak
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930