Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dostawca internetu zarabiał na rezygnacji klientów

28-04-2011, 21:49

Prezes UOKiK nałożyła karę na łódzką firmę telekomunikacyjną za pobieranie całej ulgi od klienta zrywającego umowę, a nie jej części.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ustalił, że Virtual Line w przypadku rozwiązania umowy przez abonenta lub z jego winy nakazywał zwrot całej ulgi przyznanej konsumentowi w momencie zawarcia umowy.

Zgodnie z prawem przedsiębiorca w takim przypadku może domagać się zwrotu udzielonej korzyści, proporcjonalnie pomniejszonej o okres obowiązywania umowy.

>> Czytaj też: RPO, UOKiK i regulamin NK

Dodatkowo we wzorcu umowy stosowanym przez Virtual Line znalazło się postanowienie, które zostało wpisane do Rejestru klauzul niedozwolonych. W przypadku zawieszenia świadczenia usług konsument musiał uiścić opłatę abonamentową w pełnej wysokości. W ten sposób zmuszony był płacić za usługę, która nie była wykonywana.

Prezes UOKiK uznała, że spółka naruszyła interesy konsumentów, nakazała zmianę praktyki i nałożyła na spółkę Virtual Line karę 4688 zł. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ spółka może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

To już kolejny dostawca usług telekomunikacyjnych ukarany przez UOKiK za niedozwolone praktyki. W połowie kwietnia informowaliśmy o firmie Igloonet, która w umowach posiadała kontrowersyjne zapisy.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: UOKiK



Ostatnie artykuły:





fot. Freepik




fot. Freepik



fot. DALL-E