Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Domen przybywa, rynek rośnie, a nowe końcówki zwiększają jego atrakcyjność

PATRONAT MEDIALNY 26-09-2011, 17:00

22 września 2011 odbyła się pierwsza edycja konferencji Domain Meeting. Domain Meeting to cykliczne spotkanie rodzimych przedstawicieli branży domenowej oraz małych i średnich firm w Polsce. Jego celem jest promocja innowacyjnych rozwiązań na rynku domenowym i sposobów ich wykorzystania w biznesie.

Pierwsze spotkanie Domain Meeting odbyło się 22 września 2011 w Warszawie pod hasłem „Czy .SEX pokona istniejące domeny narodowe?”. Podczas spotkania zostały poruszone tematy związane z nowymi końcówkami, rejestrem narodowym, a także rynkiem wtórnym - wszystkim, dzięki czemu firmy mogą rozwijać swoją ofertę i dostarczać nowe produkty na rynek.

Spotkanie uświetnili znakomici goście. Steve Gobin z ICANN opowiedział o tym, jak rynek domenowy będzie się rozwijał w najbliższych latach, wykorzystując przy tym końcówki takie, jak .SEX, .SHOP czy też .TRAVEL. Pokazał również, w jaki sposób można aplikować w ICANN o nową końcówkę.

Przedstawiciel rodzimego rejestru, Artur Piechocki z NASK, przedstawił nowości w domenie .PL i zaprezentował plany rozwojowe NASK na najbliższe miesiące. Prelegenci z home.pl i Premium.pl – Marcin Zmaczyński oraz Przemysław Bojczuk – pokazali świetną analizę obecnego stanu rynków pierwotnego oraz wtórnego, a także ich rozwój po pojawieniu się nowych domen najwyższego poziomu.

Emocje wzbudziły także sesje warsztatowe, a w szczególności prezentacja Pawła Podreckiego z kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy sp.j., który opowiadał o prawnych aspektach odzyskiwania domen. Uczestnicy mogli również zaangażować się w panel dyskusyjny, podczas którego eksperci odpowiadali na wszystkie pytania, również te trudne.

– Zależało nam na tym, żeby zaangażować uczestników spotkania w dialog z ekspertami i przedstawicielami rynku domenowego. Stąd tak duży nacisk położyliśmy na bezpośredni networking oraz panel dyskusyjny. Chcemy, by każdy uczestnik był bardzo zaangażowany w nasze spotkanie i wyniósł z niego jak najwięcej – mówi Dariusz Nawojczyk, redaktor naczelny Webhosting.pl i organizator spotkania Domain Meeting.

Podczas konferencji zostały poprowadzone także dwie sesje ściśle praktyczne. Pierwsza z nich była przeznaczona dla przedsiębiorców, którzy chcą wykorzystać potencjał, jaki drzemie w domenie jako marce. Druga, równoległa sesja była przeznaczona dla inwestorów domenowych. Tutaj skupiono się na kwestii skuteczności działań handlowych na rynku wtórnym, powiększaniu wartości domeny oraz aspektach podatkowych.

Po części oficjalnej partnerzy, uczestnicy oraz organizatorzy udali się na spotkanie integracyjne do klubu Iguana, gdzie kontynuowano dyskusje w luźnej atmosferze do późnych godzin nocnych.

– Wyrazy uznania i gratulacje za zorganizowanie świetnej imprezy. Pełen profesjonalizm, dopracowanie w najmniejszych szczegółach i bardzo dobre prowadzenie całości. Cieszę się, że mogłem tutaj być, pokazać swoją ofertę i poznać ciekawych ludzi z branży – skomentował spotkanie Przemysław Bojczuk, przedstawiciel giełdy domen Premium.pl.

Prezentacje przedstawione na konferencji Domain Meeting dostępne są pod adresem: http://domainmeeting.pl/index.php/2011/09/prezentacje-domain-meeting-2011/


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *