Dokonaj darmowego e-zwrotu z Pocztą Polską i wymień prezenty na te właściwe!

30-12-2019, 23:08

Według analiz prowadzonych przez Pocztę Polską, Polacy coraz częściej korzystają z możliwości odesłania zakupionego towaru. W ciągu ostatnich jedenastu miesięcy placówki pocztowe zrealizowały o 92% więcej e-zwrotów niż w ubiegłym roku. Zwiększa się również liczba sklepów, które pozwalają swoim klientom na tego typu działania. Czy więc nietrafiony prezent możemy odesłać bez konsekwencji finansowych? W jakim terminie należy dokonać zwrotu towaru, by został on zaakceptowany przez e-sklep?

W ramach programu Allegro SMART! możliwy jest bezpłatny zwrot zakupionego artykułu, na który klient z reguły ma 14 dni, licząc od momentu odebrania przesyłki. Przed odesłaniem towaru należy każdorazowo upewnić się czy sprzedający na Allegro.pl przewiduje taką możliwość i w jakim terminie należy dokonać zwrotu. Formularz zwrotów znajduje się w zakładce „kupione” na koncie klienta. Należy go wypełnić, wybrać sposób dokonania zwrotu i udać się z wydrukowaną etykietą i paczką do wybranej placówki pocztowej (nie dotyczy Agencji Pocztowych).

W ramach zwrotu towarów kupionych poza platformą Allegro.pl, Poczta Polska oferuje trzy rozwiązania, które e-sklep może zaproponować swoim klientom:

  • zawsze bezpłatny zwrot – po wypełnieniu formularza kupujący otrzymuje gotowy list przewozowy na skrzynkę e-mailową;
  • bezpłatny zwrot – na podstawie zgłoszenia od kupującego, sklep każdorazowo podejmuje decyzję o udzieleniu zgody na bezpłatny zwrot;
  • zwrot odbywa się na koszt kupującego.

Warunki zwrotów zależne są od zapisów umowy sprzedawcy z Pocztą Polską. Do dyspozycji klienta chcącego odesłać towar przygotowany jest interaktywny formularz eZwrotów.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy