Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

O 27% w skali roku wzrosła w Stanach Zjednoczonych sprzedaż utworów w wersji cyfrowej. W roku 2008 wydano na nią 1,07 mld dolarów.

Według raportu Nielsen SoundScan w 2008 roku Amerykanie wydali w sumie ponad 1,5 mld dolarów na muzykę. W stosunku do roku wcześniejszego był to 10-procentowy wzrost. W największym stopniu przyczyniła się do niego muzyka cyfrowa.

W 2008 roku słuchacze zakupili cyfrowe wersje utworów muzycznych o wartości 1,07 mld dolarów. Było to 27% więcej, niż w roku 2007. Równie wysoki wzrost odnotowała sprzedaż całych albumów cyfrowych. Wyniosła ona 65,8 mln dolarów, 32% więcej wobec wcześniejszego roku.

Sprzedaż muzyki cyfrowej w 2008 roku - Źródło: news.cnet.com
fot. - Sprzedaż muzyki cyfrowej w 2008 roku - Źródło: news.cnet.com
Dane te korespondują z informacjami na temat wzrostu liczby legalnych ściągnięć muzyki z sieci. Strony takie jak iTunes czy Amazon MP3 w trzecim kwartale 2008 odnotowały 29-procentowy wzrost w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej.

Liczba albumów sprzedanych w minionym roku (CD, LP i cyfrowe albumy) spadła o 14% do 428 milionów egzemplarzy. Albumy fizyczne sprzedane poprzez handel internetowy odnotowały spadek sprzedaży o 8,6% do 27,5 milionów egzemplarzy.

Universal Music Group zajął pierwsze miejsce w klasyfikacji wytwórni, które sprzedały największą liczbę albumów w 2008. Jej udział w rynku wyniósł 31,5%. Firma przodowała również w sprzedaży cyfrowych albumów i utworów muzycznych (udziały w rynku odpowiednio 27,8% i 31,8%). Drugie miejsce przypadło Sony BMG, do którego należało 25,3% wszystkich albumów sprzedanych w 2008 roku.

Na marginesie warto odnotować, że w grudniu RIAA (Recording Industry Association of America) zapowiedziało znaczne ograniczenie wytaczania procesów sądowych osobom podejrzanym o nielegalne ściąganie muzyki z internetu.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR